A
Hej, vårt avloppsrör avslutas med ett grenrör under vår komodd i badrummet. Detta gör det svårt att sätta någon golvhuv eller liknande. Mina frågor är; är det ok/säkert att ha det som det ser ut? Om inte, ska jag göra om rördragningen på ngt sätt? Finns det någon ex täckbricka man skulle kunna sätta på befintlig lösning?

Se bilder:

• Avloppsrör med grenrör under kommod i badrum, synligt genom ett hål i golvet, visar rördragningens anslutning och tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grått PVC-grenrör ansluter till golvet under kommod i badrum, med synliga fogar och etikett på röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Markenmat skrev:
Hej, vårt avloppsrör avslutas med ett grenrör under vår komodd i badrummet. Detta gör det svårt att sätta någon golvhuv eller liknande. Mina frågor är; är det ok/säkert att ha det som det ser ut? Om inte, ska jag göra om rördragningen på ngt sätt? Finns det någon ex täckbricka man skulle kunna sätta på befintlig lösning?

Se bilder:
Det ser ut som att avloppsröret är alldeles för kort. Kan inte reglerna i huvudet, men tror det ska vara >30mm över färdigt golv. Ser ut att sticka upp max några millimeter på bilden.
Om tätskiktet ansluter ordentligt mot röret är det kanske inte något problem.

Jag vet inte om det nu går att göra mer än att sminka grisen, men det vet kanske någon annan.

A
Hej, tack för svar! Jadu, du har helt rätt.. när jag kollar vårt andra är det minst 30mm.. någon som varit lösningsfokuserad för att få till grenröret 🫣

Då blir min fråga snarare: hur sminkar man grisen bäst?

• Gilla
BjörnKraft
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.