Y
Jag ska täta mellan första våningen och vindsvåningen.
Kommer blandannat sätta upp lite reglar och gips, och då vill jag täta springor med något.

Hade ni använt bygglim, latex eller rentav brandtätning?

Latex är ju mer lättflytande men tycker den släpper lätt också.
Gissar att bygglim (pl400?) är det vanligaste valet ifall yrkesbyggare arbetar?
 
Åsa Lund
Lim används för limning
Fogmassa används för fogning
Spackel används för att utjämna ytojämnheter
Mellan två skivor ska du spackla och lägga i en remsa i spacklet.
Runt alltihop ska du foga, till exempel med latex.
När du är klar med underlaget målar du
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.