Hej!
Jag är ny här, och har försökt ta reda på svaret själv, men misslyckats.
Bor i radhus från 1966. Vägg av betonghålsten. Gjuten platta.

Nu till frågan, och jag lägger med bilder för att förklara, då jag känner mig osäker.
Vi håller på och renoverar källaren, och tänkte lägga upp någon form av isolering, och sen klickgolv ovanpå detta.
Men i samband med att vi inspekterat och börjat riva bort gamla golvlister så såg vi ganska stora glipor.
Nu till min fundering, kan jag / bör jag lägga igen dessa? Tänker på sådant som fukt och luft?
Tänkte eventuellt ta någon cementbaserad spackel och bara kladda igen typ.

Vad tror den samlade expertisen? Vettigt att lägga igen? Vill ju inte ha stora motorvägar utmed väggarna där det kan dra kallt, och frugan är inte heller helt förtjust i spindlar :)

MVH

• Glipa mellan betongvägg och golv i källare, där gamla golvlister tagits bort, med synlig betonghålsten och träregel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glipa mellan betongvägg och golv i källare, med gammal golvsockel och synliga kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
psjostrom
  • Laddar…
Är det samma som fogskum att man sprayar ner och skär av allt överskott?

Vad trodde du om att man behöver luftspalt mellan platta och vägg?

P psjostrom skrev:
Är det samma som fogskum att man sprayar ner och skär av allt överskott?

Vad trodde du om att man behöver luftspalt mellan platta och vägg?
Ja, det är samma princip som fogskum, men expanderar inte lika mycket. Med pistolen går det att fylla även mindre hål och springor.

Luftspalten mellan platta och vägg hade JAG fyllt oavsett vad som är rätt eller fel.
Varken jag eller min fru gillar spindlar:)

• Gilla
psjostrom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.