8 155 läst ·
27 svar
8k läst
27 svar
Täta dosor, vad gäller?
Skär upp så nära dosan du kan, sen kan du pensla lite gummi / lim i övergången om dosan sticker utanför putsen.
Sitter dörrkarmen i så drar du ut folien på karmen sitter den inte i så drar du folien runt kanten en bit, så står det i BKRs regler.
Sitter dörrkarmen i så drar du ut folien på karmen sitter den inte i så drar du folien runt kanten en bit, så står det i BKRs regler.
Renoverare
· Stockholm
· 20 638 inlägg
Blir väl att returnera LIP och rolla istället, mycket enklare ju!
Räknas det som massiv när man har EPS ovanpå den massiva betongbjälklaget?
Räknas det som massiv när man har EPS ovanpå den massiva betongbjälklaget?
Renoverare
· Stockholm
· 20 638 inlägg
får se hur jag gör, verkar som folie är det enda som är godkänt med unidrain. kan j lika gärna köra lip i hela
Fel... kollaAndersMalmgren skrev:
http://www.sakervatten.se/vvs-produkter/vaggnara-golvbrunnar
det finns flera godkända vätskesystem för unidrain om man har massivt underlag
Jag svarade på påståendet att endast foliebaserat är OK för unidrain. Det är helt fel. Det finns flera system som är godkända för unidrainväggbrunnarna. Foliebaserade och vätskebaserade. Men det är naturligtvis OK att använda LIP-foliesystemet om man redan har köpt det. Men man ska veta att det finns flera alternativ.tank77 skrev:
Tycker folien (Kiiltos, som säkerligen är samma som alla andras) var jävlig att jobba med när man skulle gå över skarpa kanter, typ in i en nisch eller 90-gradersvinkeln mellan vägg och fönstersmyg. Folien är så styv att man inte får den att smita åt i vinkeln med luftbubblor som resultat. Har gormat som fan med detta nu. Inte kul att skära upp och hålla på trycka in mer tätgucka i efterhand. Nu ledsnade jag och kör med tätgucka över skarvarna i den lilla nischen istället. Plana väggar är dock inget problem alls, där går det snabbt och blir fint.
Renoverare
· Stockholm
· 20 638 inlägg
LIP har speciella remsor för vinklar. Inte nått liknande för Kiiltos?
Kiilto har också remsor. Dock är dessa exakt samma som folieduken så det hjälper inte att använda dem.
Klicka här för att svara