Hej, nyss köpt hus och ska vrida på en toalett, som var skevt vriden. Har börjat ta bort limmet. Öppnar upp det lilla locket bakom toan och det kommer en oskön lukt. Toan verkar inte va tät mot avlopp. Hur åtgärdar jag detta, så det blir korrekt utfört? Någon tätmassa? Köpa ny tätning?

• Gamla tätningar vid toalettstolens avloppskoppling, limrester och smuts runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ankarstjärna Ankarstjärna skrev:
Hej, nyss köpt hus och ska vrida på en toalett, som var skevt vriden. Har börjat ta bort limmet. Öppnar upp det lilla locket bakom toan och det kommer en oskön lukt. Toan verkar inte va tät mot avlopp. Hur åtgärdar jag detta, så det blir korrekt utfört? Någon tätmassa? Köpa ny tätning?
Jättesvårt att se på bilden, ta en med bättre ljus eller blixt. Frågan är om det finns en wc-stos där overhuvudtaget, omöjligt att se

G ekaa88 skrev:
Jättesvårt att se på bilden, ta en med bättre ljus eller blixt. Frågan är om det finns en wc-stos där overhuvudtaget, omöjligt att se

• Mögel och smuts runt en badrumsvattenlås med synliga tecken på vattenläckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ska inte behövas "klägg" ovanpå en WC stos vilket jag tycker det vita under klägget ser ut att vara. Är det vita som jag tror är en stos mjuk/gummiliknande i materialet?

G ekaa88 skrev:
Det ska inte behövas "klägg" ovanpå en WC stos vilket jag tycker det vita under klägget ser ut att vara. Är det vita som jag tror är en stos mjuk/gummiliknande i materialet?
Ja, snubben som bodde här innan verkar ha tätat med nånting....

Kolla på det @Stefan N länkade, jag tror du saknar denna och det var det jag försökte luska i.

Är det bara att ta bort klägget och sätta sit sån gummimanchett istället? Blir så trött på att hitta såna här lösningar....

Ankarstjärna Ankarstjärna skrev:
Är det bara att ta bort klägget och sätta sit sån gummimanchett istället? Blir så trött på att hitta såna här lösningar....
Bort med klägg, bort med stol, tryck i manachett, tillbaka med stol, gör dina behov

G ekaa88 skrev:
Bort med klägg, bort med stol, tryck i manachett, tillbaka med stol, gör dina behov
Tackar för hjälpen. Ni är guld värda för en nybliven husägare

Kan vara bra att kolla så du har rätt mått på grejerna med. Stolen ska du försöka tömma på vatten INNAN, spola flera gånger. Se till att du stängt av vattnet till stolen också! Så tråkigt att lossa grejer och det sprutar vatten.

Rekomenderar att ha nån plast, skräphandduk eller liknande på golvet bnär du ställer ner stolen under själva bytet/monteringen av manchetten, dom brukar vara rätt intressanta undertill och lukta pyton

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.