Hej, nyss köpt hus och ska vrida på en toalett, som var skevt vriden. Har börjat ta bort limmet. Öppnar upp det lilla locket bakom toan och det kommer en oskön lukt. Toan verkar inte va tät mot avlopp. Hur åtgärdar jag detta, så det blir korrekt utfört? Någon tätmassa? Köpa ny tätning?
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Jättesvårt att se på bilden, ta en med bättre ljus eller blixt. Frågan är om det finns en wc-stos där overhuvudtaget, omöjligt att seAnkarstjärna skrev:
Sorry, kass kamera
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Det ska inte behövas "klägg" ovanpå en WC stos vilket jag tycker det vita under klägget ser ut att vara. Är det vita som jag tror är en stos mjuk/gummiliknande i materialet?
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Är det bara att ta bort klägget och sätta sit sån gummimanchett istället? Blir så trött på att hitta såna här lösningar....
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Kan vara bra att kolla så du har rätt mått på grejerna med. Stolen ska du försöka tömma på vatten INNAN, spola flera gånger. Se till att du stängt av vattnet till stolen också! Så tråkigt att lossa grejer och det sprutar vatten.
Rekomenderar att ha nån plast, skräphandduk eller liknande på golvet bnär du ställer ner stolen under själva bytet/monteringen av manchetten, dom brukar vara rätt intressanta undertill och lukta pyton
Rekomenderar att ha nån plast, skräphandduk eller liknande på golvet bnär du ställer ner stolen under själva bytet/monteringen av manchetten, dom brukar vara rätt intressanta undertill och lukta pyton
Klicka här för att svara