Hej!

Medan jag håller på med lilla toan så tänkte jag även börja planera lite smått för badrummet.

Har kollat på en hel del tätskikt och dylikt och är till 99% säker på att jag kommer använda mig av Tarkodry.

MEN, hur mycket jag än letar så hittar jag inget om vad det kostar. Det enda jag lyckats få fram är att själva plastmattan ligger på ca 150-180kr/kvm.

Frågan är då hur lång tid det tar för en mattläggare? Badrummet är ca 6kvm golvyta med snedtak.

Finns det några här som har använt sig av detta tätskikt? Om ja, så hade det varit otroligt uppskattat om ni kunnat delge er av vad kostnaden för material/arbetskostnad blev samt hur stor yta det handlade om.
Allt för att kunna bilda sig en uppfattning och kunna börja budgetera nogrannt!

MVH Jimmy

En mattläggare tar nog ca 500-700:-/kvm för ett vanlig badrum, arbete och material
Är ungefär samma pris på tarkodry som vanlig matta, underarbetet är lite mindre med tarkodry

De priserna jag sett på tarkodry så har det varit ca 160kr/kvm. Så det är ungefär 50kr/kvm billigare än motsvarande våtrumsmatta.

Sen tillkommer ju lim och dylikt. Men som du säger med underarbetet så behöver det inte vara lika noga, borde räcka med en spackling bara för att få det skäligt jämnt.

Att jag inte tänkte på det! Tack :)

Det finns så sjukt mycket bra information på den här siten. Och massa kunnigt hjälpsamt folk!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.