Hej.
Har ett rum i källaren på ca 25kvm som antingen ska målas om eller tapetseras. Nu sitter det tapet som är lätt att ta bort.
Många rör element och 3 fönster och en dörr.
Jag tror det är målad spånskiva på väggen. En del borrhål och större hål gjorda för att laga rör etc.
Jag kvar "passdelar" så kan reparera dem hyffsat.
Jag har aldrig tapetserat. Målat har jag gjort några gånger.
Kommer även ta halva rummet i taget.
Någon ljus färg.
Vad rekommenderar ni, måla eller tapetsera? Gärna tips allmänt vad man ska tänka på.
Vg se bilder.
Tack
M