Vad händer om strömmen går medan jag eldar med en fläktstyrd panna? Kvävs elden eller går pannan (Calmarpanna v33) vidare på självdrag?
 
Kan ju bara prata för min egen vedpanna , den kväver elden vid ev strömavbrott eller när strömbrytaren bryts till pannans el, hände inte för så länge sedan att pannan var avstängd när jag skulle fylla på med mera ved, svärmor trodde det var ljusknappen och vred lite här och där men pannan släckte hon iallafall.:screwy:

Är även ett flamspjäll efter fläkten som faller tillbaka när den stängs av och stryper syret.

mvh
 
Bertram skrev:
Vad händer om strömmen går medan jag eldar med en fläktstyrd panna? Kvävs elden eller går pannan (Calmarpanna v33) vidare på självdrag?
Det beror på hur bra drag du har i pannan (alltså utan fläkt)
I praktiken handlar det om hur hög och effektiv skorsten du har.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.