1 669 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
tankar kring badrumsrenovering.
Hej.
Dags för renovering av badrum.
Har rivit bort plastmattan och ska såga upp så jag kan byta rör och brunn,
Hur mycket måste jag ta bort av våtrumstapeten på väggarna?
Kommer dra nya rör in till badrummet från tvättstugan, ska man bara gå ut med rören i väggen med en bockfixtur? Kommer köra med utanpåliggande rör i badrummet.
Golvet var uppreglat med kilar för fall, ska man behålla den konstruktionen eller ta bort golvspånet och ersätta med nytt?
Väggen med handfat kommer bli 15mm plyfa och gips, testen sitter det spånskiva på och kommer sätta tips över,.
Blir plastmatta på golv och väggar.
Dags för renovering av badrum.
Har rivit bort plastmattan och ska såga upp så jag kan byta rör och brunn,
Hur mycket måste jag ta bort av våtrumstapeten på väggarna?
Kommer dra nya rör in till badrummet från tvättstugan, ska man bara gå ut med rören i väggen med en bockfixtur? Kommer köra med utanpåliggande rör i badrummet.
Golvet var uppreglat med kilar för fall, ska man behålla den konstruktionen eller ta bort golvspånet och ersätta med nytt?
Väggen med handfat kommer bli 15mm plyfa och gips, testen sitter det spånskiva på och kommer sätta tips över,.
Blir plastmatta på golv och väggar.
Produkter som diskuteras: "brytbladskniv"
Brytbladsknivar
Brytbladsknivar är utmärkta verktyg för att utföra en mängd olika skärande uppgifter. De har avtagbara blad med flera segment, så när bladets spets blir trubbigt kan du enkelt bryta av det segmentet och har då ett nytt, skarpt blad
Läs mer
Se till att kottla i där du sätter brunnen bara..
Sen om du skall ha klinker så lär du prima, flytspackla med fiberförstärkt flytspackel och använda armeringsnät. Lär komma upp i en bygghöjd på minimum 15mm så det blir bärande..
Sen om du skall ha klinker så lär du prima, flytspackla med fiberförstärkt flytspackel och använda armeringsnät. Lär komma upp i en bygghöjd på minimum 15mm så det blir bärande..
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Förnuftigt att bygga med plastmattor på golv och väggar.
Det är väl det enda som håller tätt i längden.
Det är väl det enda som håller tätt i längden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden