Hej!

Jag vore väldigt tacksam för kloka tankar och reflektioner kring placering av hus och garage på vår tomt. Det är ett tvåplanshus som byggs på ett tomt om ca. 700kvm. Som bilderna visar så har vi velat optimera burspråket och, framförallt, balkongens fria västerläge då det ger kvällssol och havsutsikt. Vi tänker att bygga altan längs med västliga sidan (då får vi även sol från syd största delen av dagen) och anlägga en gräsmatta mellan garage (det är ett garage och inte carport som på ritningen), huskropp och tomtgräns i det sydöstra hörnet.

Å andra sidan förstår jag att många tycker att placering av hus på mitt på tomten sällan är optimalt. Vi var och tittade på "pinnar" som markerade husets position och det blir onekligen som så att husets södra gavel hamnar nära den gata som är lite mer trafikerad. Huset står ca. 2 meter ovanför marknivå på gatan (vilket är tacksamt för insyn och ljud), men det innebär att 1-2 meter "försvinner" genom en slänt.

Som sagt, kloka tankar och reflektioner (och kanske alternativa placeringar) mottages tacksamt.

• IMG_4548.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4549.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.