AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En timme senare är det dags igen att flytta. Suck, hur hanterar ni andra detta

[bild]
hade inte du taktält?

M maria01 skrev:
hade inte du taktält?
Nej cykelcampar, har iof farsans V70 då han är för åldersdement för att köra bil. Men svårt fricampa med bil. Med cykel kan man campa överallt där allemansrätten tillåter.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Nej cykelcampar, har iof farsans V70 då han är för åldersdement för att köra bil. Men svårt fricampa med bil. Med cykel kan man campa överallt där allemansrätten tillåter.
har du ingen bil alls?

• Haha
atomlab
  • Laddar…
M maria01 skrev:
har du ingen bil alls?
Nope, ska väl köpa någon gång. Bil är statussymbol för lantisar och nouveau Riche.

• Gilla
  • Wow
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
Sorry att jag spammar med bilder men vi har det ju så mysigt :)

IMG20260729172125.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Nu är vi på rull igen 🙂

Först så skulle skenorna på taktältet skruvas om för att passa på V60 , sen ville den tydligen ha olja och filter byte.

Slår nattläger här så blir det Sunne vattenland imorgon med barnbarn

Snapchat-1519274799.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Sorry att jag spammar med bilder men vi har det ju så mysigt :)

[bild]
Spamma på!

Det är drömmen att campa som ni gör och inspirerande att se och läsa om.

Jag har tre barn i åldern 1-5 år så det får vänta några år för egen del.

• Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
J
Jag tycker också det ser trevligt ut, skulle vilja testa att cykel campa med sonen på det sättet, bara en dygnsutflykt. Just detta inget camping plats. Frågan är, var vågar man göra detta i Stockholms närhet? Gärna norrort.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
maah maah skrev:
Spamma på!

Det är drömmen att campa som ni gör och inspirerande att se och läsa om.

Jag har tre barn i åldern 1-5 år så det får vänta några år för egen del.
Det är 2 gånger så jobbigt campa med 2 barn som enbart med partnern, så det blir 3 för dig 😅 hehe men värt det. Så nice.

J
Det är 2 gånger så jobbigt campa med 2 barn som enbart med partnern, så det blir 3 för dig 😅 hehe men värt det. Så nice.
Haha, ja småbarn och camping måste vara ett helsike. Hade båt "innan barn" och första 1-2 åren med första barnet. Men jatt jaga småbarn när man seglar, alla leksaker välter, barnet gråter - det var mer pina än njutning så har inte haft båt på 15 år...

Båt kommer man ju ut i naturen så det är perfekt! Men tyvärr så är katt och båt ingen superkombination, så nu när mina barn (12 och 16) skulle kunna åka båt stoppas det av katten... Man kan greja ett par dar med att leja in en kattvakt, men längre än så funkar inte. Och med båt hamnar man på samma ställen hela tiden isåfall. Vill inte ha motorbåt. Därav att detta med cykelcamping verkade intressant. Har funderat på det ett par gånger men aldrig kommit till skott. Min tanke är att åka till nånstans där det finns en sjö som går fiska i efter lunch, fiska på kvällen, sova, ta en frukost i naturen och sen cykla hem igen.

Jag själv kan INGET om fiske och har åkt mycket båt som barn, men aldrig campat. Jag håller med dig Anders, en camping lockar inte, kanske om man har en husbil och man åker runt och turistar och bara ska sova på campingen. Men att vara där en hel dag, känns som att det är trängre än hemma i villan med folk överallt. Jag har inget mot de som campar, jag tror det är mycket tyska pensionärer osv. Jag antar att småcamping inte är som "Böda Camping" (tror det gått nån TV serie där de värsta fördomarna besannas, men jag har inte sett den).

Att åka runt i bil med taktält och turista verkar åxå kul, men då är det väl ofta inte naturupplevelsen utan att man kan turista i tex en storstad eller naturområde och sova "varsomhelst" som är fördelen? Då känns det som sovandet blir på en avsides plats bara. Inte samma "naturupplevelse" för att hitta de där perfekta ställena att stå på utan att bli jagad av en arg bonde är nog svårt? Att sova på en rastplats ut med E4 vet jag inte om man vågar?

ps. jag har inte läst hela tråden så kanske redan vart uppe (troligen?), men har ni sett den där killen på facebook som åker runt i en Porsche 911 med taktält och campar på ganska okonventionella ställen! :D Ds.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Haha, ja småbarn och camping måste vara ett helsike. Hade båt "innan barn" och första 1-2 åren med första barnet. Men jatt jaga småbarn när man seglar, alla leksaker välter, barnet gråter - det var mer pina än njutning så har inte haft båt på 15 år...

Båt kommer man ju ut i naturen så det är perfekt! Men tyvärr så är katt och båt ingen superkombination, så nu när mina barn (12 och 16) skulle kunna åka båt stoppas det av katten... Man kan greja ett par dar med att leja in en kattvakt, men längre än så funkar inte. Och med båt hamnar man på samma ställen hela tiden isåfall. Vill inte ha motorbåt. Därav att detta med cykelcamping verkade intressant. Har funderat på det ett par gånger men aldrig kommit till skott. Min tanke är att åka till nånstans där det finns en sjö som går fiska i efter lunch, fiska på kvällen, sova, ta en frukost i naturen och sen cykla hem igen.

Jag själv kan INGET om fiske och har åkt mycket båt som barn, men aldrig campat. Jag håller med dig Anders, en camping lockar inte, kanske om man har en husbil och man åker runt och turistar och bara ska sova på campingen. Men att vara där en hel dag, känns som att det är trängre än hemma i villan med folk överallt. Jag har inget mot de som campar, jag tror det är mycket tyska pensionärer osv. Jag antar att småcamping inte är som "Böda Camping" (tror det gått nån TV serie där de värsta fördomarna besannas, men jag har inte sett den).

Att åka runt i bil med taktält och turista verkar åxå kul, men då är det väl ofta inte naturupplevelsen utan att man kan turista i tex en storstad eller naturområde och sova "varsomhelst" som är fördelen? Då känns det som sovandet blir på en avsides plats bara. Inte samma "naturupplevelse" för att hitta de där perfekta ställena att stå på utan att bli jagad av en arg bonde är nog svårt? Att sova på en rastplats ut med E4 vet jag inte om man vågar?

ps. jag har inte läst hela tråden så kanske redan vart uppe (troligen?), men har ni sett den där killen på facebook som åker runt i en Porsche 911 med taktält och campar på ganska okonventionella ställen! :D Ds.
Fiska är ju stor del av upplevelsen :)

Edit: denna film tog jag mitt på dagen för filmens skull :)

Jag har ett litet resespö och några drag. Fick tyvärr ingen fisk denna gång men i Nackareservatet fick jag en halvstor abborre förra resan :)

Vi har med katten med GPS funkar fint. Lite trångt på en 65 cm bred madrass när han ska ligga vid fötterna bara 😅

Edit: fiska och campa vid sandasjön i Nackaresv, massor fisk. Men krävs kort.

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag tycker också det ser trevligt ut, skulle vilja testa att cykel campa med sonen på det sättet, bara en dygnsutflykt. Just detta inget camping plats. Frågan är, var vågar man göra detta i Stockholms närhet? Gärna norrort.
Norrort vet jag inte men Nackaresv är najs. Björnö ska vara bra också

Edit: campade på dessa två ställen i Nacka

https://goo.gl/maps/ukgEca1VFNgQouU86?g_st=ac

https://goo.gl/maps/mSeeW74shn8EJ9Lp7?g_st=ac

Björnö: https://maps.app.goo.gl/w8dKCHVssVYfhcNB8?g_st=ac min plan är att campa någonstans runt träsket

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
ta bussen till roslagen med cykeln och campa där

J JohanLun skrev:

det bästa med husbilen är att man inte behöver stå på camping man kan parkera över allt eller på ställplatser

går bra med katt på båten med träffat flera som har seglat jorden runt med katt

M maria01 skrev:
ta bussen till roslagen med cykeln och campa där
@JohanLun eller ta SS Mariefred till Mariefred, där kan man cykla runt och titta på historia från malmbtrytning

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.