40 325 läst ·
559 svar
40k läst
559 svar
Taktält, campervans overlandning
Renoverare
· Stockholm
· 21 277 inlägg
Flatruet är Sveriges högst belägna allmänna väg med 953 meter, men det finns andra vägar, så vi kom upp lite högre, sen tog jag fötterna och kom upp en bit till på Nipfjället.
Nu blir det mat, allt är supergott tillagat utomhus, även köttbullar och potatis på burk 😋
Nu blir det mat, allt är supergott tillagat utomhus, även köttbullar och potatis på burk 😋
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja sover du i skåpbil förstår jag att det är varmt.M maria01 skrev:
Det är nåt helt annat med taktält, blåser oftast lite och med alla fönster öppna får du drag genom som gör att det blir svalt.
Sen får man ju så klart planera var man parkerar (om det går) så man inte får morgonsol rakt i, men vi vaknar oftast 06-08 så då har det inte hunnit bli så varmt.
Inatt var det inte roligt... Blåste som fn, ruska och slet i tältet
Var mest orolig för popup tältet så jag var ut 0230 och satte i fler stormlinor, strax efter lugnade det sig lite så vi kunde somna.
Ska blåsa en del idag också så ska prova hitta bättre pinnar och lite mer linor
Bytte returledning på thansen parkeringen, verkade lite som att mina o-ringar var lite stora...
Googlade och satsen verkade vara till min bil så monterade dom, bilen gick lugnare och tystare. Åkte på en camping och stått 2 dagar, idag skulle vi göra en liten tur. Bilen gick fortfarande helt ok, stannade på Lidl och gick mot ingången kom på att jag glömt grejer så gick tillbaka och ser att det droppar/rinner diesel ☹️
Googlade och satsen verkade vara till min bil så monterade dom, bilen gick lugnare och tystare. Åkte på en camping och stått 2 dagar, idag skulle vi göra en liten tur. Bilen gick fortfarande helt ok, stannade på Lidl och gick mot ingången kom på att jag glömt grejer så gick tillbaka och ser att det droppar/rinner diesel ☹️
Åkte på Citroen som hade 3 o-ringar i rätt storlek, hade en sen tidigare spridarbyte så bytte på campingen
Frun hann inte ens få lunchen varm innan jag var klar 😄
Tog en till tur, kollade under bilen efter 3-4km och det droppade lite, kollade efter 10km och såg en droppe då så troligen var det tidigare gammal diesel som droppade ner.
Skulle beställa ny kabelstam till spridarna, men enl Citroen Kungälv så har den utgått, dom hade tid om 3veckor 😬
Fått tag på en i Danmark som kunde mötas men det är 8mil till dit så jag törs nog inte dra iväg dit... Får iof hit kompisar som kunde haka på men det är ju en heldag så vet inte om jag vill be dom om det.
Få se om det finns någon i Sverige som kan kolla med Diagbox, där kan man tydligen se mycket mer vad som stör och inte är rätt än ett multi verktyg
Logga in
Skapa konto
Frun hann inte ens få lunchen varm innan jag var klar 😄
Tog en till tur, kollade under bilen efter 3-4km och det droppade lite, kollade efter 10km och såg en droppe då så troligen var det tidigare gammal diesel som droppade ner.
Skulle beställa ny kabelstam till spridarna, men enl Citroen Kungälv så har den utgått, dom hade tid om 3veckor 😬
Fått tag på en i Danmark som kunde mötas men det är 8mil till dit så jag törs nog inte dra iväg dit... Får iof hit kompisar som kunde haka på men det är ju en heldag så vet inte om jag vill be dom om det.
Få se om det finns någon i Sverige som kan kolla med Diagbox, där kan man tydligen se mycket mer vad som stör och inte är rätt än ett multi verktyg
Idag blev det montering av solfilm.
Köpte färdigskuren avtagbar solfilm från Soyafilm
5 rutor tog 58min
Sen var det dax att laga mat, glömde vindskyddet hemma så fick stå i tältet och laga
Köpte färdigskuren avtagbar solfilm från Soyafilm
Logga in
Skapa konto
5 rutor tog 58min
Sen var det dax att laga mat, glömde vindskyddet hemma så fick stå i tältet och laga
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 21 277 inlägg
Tuffar vidare i Norge.
Igår kväll stod jag på snö 1500 möh ovanför Geirganger. Nått ställe att att campa på halv 12 på kvällen var inte att tänka på, knökfullt på vart enda plätt där det gick att ställa en bil, blev i vägrenen vid en tunnelmynning.
I kväll campar vi typ 1497 längre ner ute vid havet, åkt Trollstigen, färja i en fjord, Atlantkustvägen och en massa sanslöst fina vägar mellan det.
Egentligen skulle vi åka färja från Geirganger, men särbon hade kollat fel i prislistan, det kostade 1.680 !! Inte 395:- ☹️
Igår kväll stod jag på snö 1500 möh ovanför Geirganger. Nått ställe att att campa på halv 12 på kvällen var inte att tänka på, knökfullt på vart enda plätt där det gick att ställa en bil, blev i vägrenen vid en tunnelmynning.
I kväll campar vi typ 1497 längre ner ute vid havet, åkt Trollstigen, färja i en fjord, Atlantkustvägen och en massa sanslöst fina vägar mellan det.
Egentligen skulle vi åka färja från Geirganger, men särbon hade kollat fel i prislistan, det kostade 1.680 !! Inte 395:- ☹️
husvangnar finns det fortfarande gått om men dom åker till en camping och sen hem inte som för när många stana på flera campingar under sommaren har blivit för dyrt att dra runt med husvagn därför det känns som det är mindre husvagnar idagIsakare skrev: