AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Beställde 19 artiklar. Det har dykt upp paket varje dag nu i en vecka, totalt 10 stycken enskilda leveranser
Flera paket med mer än en artikel??? Du måste haft nybörjartur. 😂
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Flera paket med mer än en artikel??? Du måste haft nybörjartur. 😂
Beställde även lite grejer direkt från naturehike som inte fanns på Amazon. Det verkar skickas en artikel i taget 😂
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
som inte fanns på Amazon.
Skämt åsido. Beställer jag flera exemplar av samma produkt har jag nog alltid fått dessa i samma paket, om de inte delas upp exempelvis på grund av sin vikt. Är det olika produkter kommer de ibland från till och med olika länder och då är det rätt naturligt med separata paket.

Sen händer det ibland att två helt olika produkter råkar finnas i samma lager och skickas gemensamt i ett paket. Rent lotto känns det som.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Skämt åsido. Beställer jag flera exemplar av samma produkt har jag nog alltid fått dessa i samma paket, om de inte delas upp exempelvis på grund av sin vikt. Är det olika produkter kommer de ibland från till och med olika länder och då är det rätt naturligt med separata paket.

Sen händer det ibland att två helt olika produkter råkar finnas i samma lager och skickas gemensamt i ett paket. Rent lotto känns det som.
Köpte 2 blå sovsäckar och 2 gröna av exakt samma modell, två olika paket 😂
Sedan skickade de saker från helt olika fabrikat i samma, så ja, helt random
 
Tror jag köpte typ samma, sköna lätta men lite låga
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Köpte även en campingdusch, nu har jag inte använt den på riktigt ännu bara testat den i handfatet. Men väldigt bra kvalitet på grejerna. Kan rekomendera. Funderar även på fixa en adapter så jag kan koppla vattenfiltert till den så slipper man hänga upp och gravitationsföda filtret..

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DZXD2CY2

edit: köpte även en praktisk 20 liters hink

https://www.amazon.se/dp/B0D48Y56YY
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Måste verkligen rekommendera deras stolar btw. Svinsköna för ryggen

[länk]

Utöver tälten var det nog dessa jag var mest imponerad över. Luftmadrasserna var iof också riktigt bra
hur var stolarna att montera?
 
P Peter_Bromma skrev:
hur var stolarna att montera?
Superenkelt. Vissa klagar på passformen men det är ju för att det ska vara spänst i stolen när den är uppfälld. Man börjar med de övre fästpunkterna. De undre har en stropp man ska dra i för att föra över fästpunkten över pinnen den ska sitta på. Man måste ha lite styrka i armar och fingrar.
 
  • Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Superenkelt. Vissa klagar på passformen men det är ju för att det ska vara spänst i stolen när den är uppfälld. Man börjar med de övre fästpunkterna. De undre har en stropp man ska dra i för att föra över fästpunkten över pinnen den ska sitta på. Man måste ha lite styrka i armar och fingrar.
tackar, jag har funderat på den typen av stol ett tag när jag åker MC och vi campar, lite trevligare än den trebenade pallen jag har nu.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
P Peter_Bromma skrev:
tackar, jag har funderat på den typen av stol ett tag när jag åker MC och vi campar, lite trevligare än den trebenade pallen jag har nu.
Kan verkligen rekommendera. Jag köpte även deras bord, tänkte jobba från skogen remote någon vecka i sommar så ungarna får smak av vildmarken. Tror faktiskt det ska fungera hyffsat med laptopen i knät och fötterna på bordet 😂

Jag köpte bordet direkt från dem då det var dyrare på Amazon

https://www.naturehike.com/products/peaklite-ft07-folding-camping-table?variant=44849476075776
 
  • Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
Testar mina paneler i november solen.

100W
Solpanel lutad mot ett fönster, stående på en kartong i novemberljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bärbar elstation på kartong. Display visar 60% laddning, 3 timmar kvar. Används för att testa solpanelers effektivitet i novemberljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


50W
Solpanel lutad mot en vägg i solljus, placerad på en kartong. Novembertest av solpanelens effektivitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bärbar generator med display på kartong, visar laddningsstatus. Försöker använda solpaneler under november.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ganska exakt 50 procent av den stora. Ingen aning om det är bra för november kl 12

Edit: Hmm ser ut att vara skuggor på panelerna skumt. Tyckte det var direkt solljus när jag testade
 
Står mellan att installera DC-DC eller solceller. Känns som många här i tråden har kört med solceller, hur har det gått?

Hur tänkte ni kring val av solceller och får ni ut det som tänktes?

Är lite fundersam eftersom vi inte har soliga dagar här i Sverige 😅
 
Jw S Jw S skrev:
Står mellan att installera DC-DC eller solceller. Känns som många här i tråden har kört med solceller, hur har det gått?

Hur tänkte ni kring val av solceller och får ni ut det som tänktes?

Är lite fundersam eftersom vi inte har soliga dagar här i Sverige 😅
Jag har solcell 100w men kommer köpa en Renogy dcdc med mppt istället.
Säg att du får 50-70w på i snitt på en 100w panel så tar det väldigt lång tid att ladda i batteriet.
Men det beror ju på, ska du stå still på samma ställe flera dagar så är nog solpaneler att föredra, åker du säg varannan dag minst en timme så tror jag att man får i stort sett fullt batteri sen stödladda med solpanel, så har jag tänkt göra
Rätt eller fel lär visa sig efter sommaren 😄
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.