29 893 läst ·
359 svar
30k läst
359 svar
Taktält, campervans overlandning
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Skämt åsido. Beställer jag flera exemplar av samma produkt har jag nog alltid fått dessa i samma paket, om de inte delas upp exempelvis på grund av sin vikt. Är det olika produkter kommer de ibland från till och med olika länder och då är det rätt naturligt med separata paket.AndersMalmgren skrev:
Sen händer det ibland att två helt olika produkter råkar finnas i samma lager och skickas gemensamt i ett paket. Rent lotto känns det som.
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Köpte 2 blå sovsäckar och 2 gröna av exakt samma modell, två olika paket 😂Alfredo skrev:
Skämt åsido. Beställer jag flera exemplar av samma produkt har jag nog alltid fått dessa i samma paket, om de inte delas upp exempelvis på grund av sin vikt. Är det olika produkter kommer de ibland från till och med olika länder och då är det rätt naturligt med separata paket.
Sen händer det ibland att två helt olika produkter råkar finnas i samma lager och skickas gemensamt i ett paket. Rent lotto känns det som.
Sedan skickade de saker från helt olika fabrikat i samma, så ja, helt random
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Måste verkligen rekommendera deras stolar btw. Svinsköna för ryggen
https://www.amazon.se/Naturehike-Campingstol-hopfällbar-fiskestol-ultralätt/dp/B0CJ95JSSZ
Utöver tälten var det nog dessa jag var mest imponerad över. Luftmadrasserna var iof också riktigt bra
https://www.amazon.se/Naturehike-Campingstol-hopfällbar-fiskestol-ultralätt/dp/B0CJ95JSSZ
Utöver tälten var det nog dessa jag var mest imponerad över. Luftmadrasserna var iof också riktigt bra
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Köpte även en campingdusch, nu har jag inte använt den på riktigt ännu bara testat den i handfatet. Men väldigt bra kvalitet på grejerna. Kan rekomendera. Funderar även på fixa en adapter så jag kan koppla vattenfiltert till den så slipper man hänga upp och gravitationsföda filtret..
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DZXD2CY2
edit: köpte även en praktisk 20 liters hink
https://www.amazon.se/dp/B0D48Y56YY
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DZXD2CY2
edit: köpte även en praktisk 20 liters hink
https://www.amazon.se/dp/B0D48Y56YY
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Superenkelt. Vissa klagar på passformen men det är ju för att det ska vara spänst i stolen när den är uppfälld. Man börjar med de övre fästpunkterna. De undre har en stropp man ska dra i för att föra över fästpunkten över pinnen den ska sitta på. Man måste ha lite styrka i armar och fingrar.P Peter_Bromma skrev:
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
tackar, jag har funderat på den typen av stol ett tag när jag åker MC och vi campar, lite trevligare än den trebenade pallen jag har nu.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Kan verkligen rekommendera. Jag köpte även deras bord, tänkte jobba från skogen remote någon vecka i sommar så ungarna får smak av vildmarken. Tror faktiskt det ska fungera hyffsat med laptopen i knät och fötterna på bordet 😂P Peter_Bromma skrev:
Jag köpte bordet direkt från dem då det var dyrare på Amazon
https://www.naturehike.com/products/peaklite-ft07-folding-camping-table?variant=44849476075776
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Testar mina paneler i november solen.
100W
50W
Ganska exakt 50 procent av den stora. Ingen aning om det är bra för november kl 12
Edit: Hmm ser ut att vara skuggor på panelerna skumt. Tyckte det var direkt solljus när jag testade
100W
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
50W
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ganska exakt 50 procent av den stora. Ingen aning om det är bra för november kl 12
Edit: Hmm ser ut att vara skuggor på panelerna skumt. Tyckte det var direkt solljus när jag testade
Står mellan att installera DC-DC eller solceller. Känns som många här i tråden har kört med solceller, hur har det gått?
Hur tänkte ni kring val av solceller och får ni ut det som tänktes?
Är lite fundersam eftersom vi inte har soliga dagar här i Sverige 😅
Hur tänkte ni kring val av solceller och får ni ut det som tänktes?
Är lite fundersam eftersom vi inte har soliga dagar här i Sverige 😅
Jag har solcell 100w men kommer köpa en Renogy dcdc med mppt istället.Jw S skrev:
Säg att du får 50-70w på i snitt på en 100w panel så tar det väldigt lång tid att ladda i batteriet.
Men det beror ju på, ska du stå still på samma ställe flera dagar så är nog solpaneler att föredra, åker du säg varannan dag minst en timme så tror jag att man får i stort sett fullt batteri sen stödladda med solpanel, så har jag tänkt göra
Rätt eller fel lär visa sig efter sommaren 😄
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Det här med att underhållsladda var tredje månad är ju lite drygt.
Beställt denna från AliExpress och en PD trigger för USB-C så kan jag ladda ur den på 100W på dryga timmen (från 100 till 60 procent)
https://www.aliexpress.com/item/4001153199791.html
https://www.aliexpress.com/item/1005007849474553.html
Får se hur den fungerar när jag får den
Beställt denna från AliExpress och en PD trigger för USB-C så kan jag ladda ur den på 100W på dryga timmen (från 100 till 60 procent)
https://www.aliexpress.com/item/4001153199791.html
https://www.aliexpress.com/item/1005007849474553.html
Får se hur den fungerar när jag får den
