Behöver göra en rörgenomföring genom ett låglutande garagetak som är pappat. Finns det några alternativ som man kan göra själv eller krävs brännare för att få till det bra? Har sett stosar och liknande på exempelvis K-rauta men inte fått fram om man behöver använda gasolbrännare för att den ska fästa mot pappen.

Kan man klistra med typ asfaltklister eller likvärdigt?

Vill få det tätt men är samtidigt inte beredd att lägga ett par tusen för att få hit en takläggare att fixa det.
 
du behöver brännare för att få 100% tätt. finns div. klister o dyl. men inget som vi proffs andvänder anledning? jo skiten håller inte tätt,ännu svårare o få till det nu när det är kallt och blött. 90% av alla lekage på låglutande papptak är just vi genomföringar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.