Byggahus.se

Takpanel?

1. M
    Medlem · 246 inlägg

millface

Medlem
    Med risk för att låta riktigt dum...
    Om man som vi kommer att ha gipstak på undervåningen (av enbart ekonomiska själ) går det senare att sätta upp takpanel över detta så att det blir snyggt?

Kanske en dum fråga ???

2. Sweli
    Medlem · Stockholm · 2 227 inlägg

Sweli

Medlem

Re: Takpanel?

Vi kommer att ha gipstak i hela huset och inte av ekonomiska själ, vi tycker att det är snyggt när huset är av betongväggar. Hur skulle det se ut med trätak inne :-/

3. M
    Medlem · 246 inlägg

millface

Medlem

Okej, det kan jag förstå.
    Och i och för sig så ska ju vi ha putsad fasad nu när jag tänker efter så kommer det nog att se dumt ut...
    Tyckte bara att det såg härligt ut på en husmodell vi har sett men det ska vara ett trähus för att det ska funka.

4. G
    Medlem · 2 147 inlägg

Det går. Våra snickare fick för sig att vi skulle ha gipstak på toaletten. Det skulle vi inte. När de satte upp träpanelen så tog de inte ner gipset först.
    Det viktigaste är nog att man har koll på var läkten sitter i taket så att man spikar fast panelen i den och inte i gipsskivorna. Det håller nog bättre så.

5. M
    Medlem · 246 inlägg

millface

Medlem

GF: Låter bra att det gick att sätta upp panelen över.
    Frågan är hur man löser det i ett kök med inbyggda spotlights? Verkar en del knepigare ???
    Något förslag?

6. G
    Medlem · 2 147 inlägg

Det är väl bara att riva ner gipsen...

7. M
    Medlem · 246 inlägg

millface

Medlem

Ok. Själv har jag tummen mitt i handen men i värsta fall får man väl göra ett försök...
    Verkar en aning krångligt bara.
    Ni som har byggt takpanel i ert hus, vad kostar det i tillägg för ett kök? Ungefär.

Måste veta om det är värt att satsa på det direkt eller om det prismässigt är helt uteslutet. (orkar inte vänta till nästa träffen med T-hus) ;)

8. M
    Medlem · 246 inlägg

millface

Medlem

Cams: Granpanel? Är det den man ser i deras katalog i nästan varje hus (på färgbilderna)?
    I så fall är den snygg tycker jag...
    Var bygger ni?

9. M
    Medlem · 246 inlägg

millface

Medlem

Tackar Thomas! ;D
    Nu ska det sättas upp takpanel...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.