Precis satt ny takpanel i sovrummet. Tyvärr är kvaliteten på panelen genomgående låg. Borde reklamerat hela rasket men var den enda granpanelen med v spont jag kunde hitta.
Nu när den suttit uppe någon dag har en av bräderna spruckit mitt på mellan 2 knaggar och lämnat en 20 cm lång och nån mm bred spricka. Vad kan man fylla den med för att minimera synbarheten på sikt? Kan man trycka ner något som gör det omöjligt för trät att röra sig just här något mer? Någon som har tips?
Vad tror folk om att fylla springan med tec7 istället för att tillåta rörelser?
Obs panelen ska täckmålas
Nu när den suttit uppe någon dag har en av bräderna spruckit mitt på mellan 2 knaggar och lämnat en 20 cm lång och nån mm bred spricka. Vad kan man fylla den med för att minimera synbarheten på sikt? Kan man trycka ner något som gör det omöjligt för trät att röra sig just här något mer? Någon som har tips?
Vad tror folk om att fylla springan med tec7 istället för att tillåta rörelser?
Obs panelen ska täckmålas
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara