det här forumet kan vara ett av de bästa forumen i den stora internetvärlden för en som jag med många funderingar. jag håller på o riva en vägg hemma mellan kök och vardagsrum och kommer iochmed detta behöva flytta ett uttag till den närliggande väggen som inte ska rivas. elektrikern föreslog att "bygga" en balk som gömmer elsladdarna för att slippa såga i taket vilket jag tycker låter som en bra ide. men jag har otroligt okunnig hur man bygger saker i ett tak så jag funderar på om jag istället kan sätta ngn form av taklist där istället. jag tänker ungefär som när man skarvar golv från ett rum till ett annat och då också få plats med sladdarna som är tänkt att gömmas i balken. kanske något otydlig men hade varit tacksam om ngn ville hjälpa mig med min lilla fundering.
jag tror att det sitter en regel i taket (gjorde det i golvet) som då också kommer skapa ett tomrum när denna tas bort, där borde man kunna kila in sladdarna och sedan på med en list är min tanke. tack till alla kunniga människor på detta forum!