Tog ner plafonden i hallen som satt monterad direkt i taket. Där under såg det ut såhär. Hål rätt i taket, de tre kablarna (blå, vit + jordning) hänger löst tillsammans med var som ser ut som svart mjukplast av typen en svart sopsäck typ (??)
. Någon som vet vad/varför plasten är?
Hur löser jag detta? Kan jag sätta på ett lamputtag direkt på? Ska det vara utanpåliggande eller infällt? Behövs en kopplingsdosa eller sitter den redan där i?
Lägenheten är högst upp i byggnaden om det spelar någon roll. Byggt 47. Tacksam för all vägledning!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur löser jag detta? Kan jag sätta på ett lamputtag direkt på? Ska det vara utanpåliggande eller infällt? Behövs en kopplingsdosa eller sitter den redan där i?
Lägenheten är högst upp i byggnaden om det spelar någon roll. Byggt 47. Tacksam för all vägledning!
Ingen aning vad den svarta plasten är. Är det betongbjälklag? Hålet du har ser i alla fall ut att vara en kopplingsdosa. Kolla om du har ett skruvhål i mitten på den. I så fall kan du montera ett lamputtag med en krok som skruvas in i hålet. T.ex. https://www.elbutik.se/product.html?product_id=274701&category_id=686.
P peroande skrev:
Ja det fanns ett skruvhål där. Jippie! Är det standard storlek mån tro?
Moderator
· Stockholm
· 57 829 inlägg
Modellen med metallnippel i mitten är en äldre standard. Gängorna är inte maskingänga, tror det är en UNC gänga.
Krokar som passar i dessa dosor finna blandannat på Jula. Tror jag har sett dem på Hornbach också.
Krokar som passar i dessa dosor finna blandannat på Jula. Tror jag har sett dem på Hornbach också.
Klicka här för att svara