Elektriker lämnade så här i hallen för lampa nr 2. Det finns två strömbrytare och en lampa som är installerad i hallenrvedan Hur skall jag tänka för att koppla in lampa nr2?

• Kabeländar i hallen för lampa, med blå, grå och gul/grön ledning, förberett för koppling av lampa nr 2.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför har elektrikern lämnat det så? Vad ska för lampa dit? Fast installation eller med kontakt?

H Hanose skrev:
Elektriker lämnade så här i hallen för lampa nr 2. Det finns två strömbrytare och en lampa som är installerad i hallenrvedan Hur skall jag tänka för att koppla in lampa nr2?
Tanken är väl att sätta på en kontakt, varför elektrikern inte har gjort det kan du fråga han.

Bäst vore sätta ett utanpåliggande DCL uttag
https://www.proffsmagasinet.se/el-b...BqLdUS8-A8wMzSFGqoBkuReZMJQstirUaAs4HEALw_wcB

Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Tanken är väl att sätta på en kontakt, varför elektrikern inte har gjort det kan du fråga han.

Bäst vore sätta ett utanpåliggande DCL uttag
[länk]
Tack för synpunkt. Antar om jag klipper ledning går ena delen till strömbrytare och vart går den andra? Kopplingsschema?

H Hanose skrev:
Tack för synpunkt. Antar om jag klipper ledning går ena delen till strömbrytare och vart går den andra? Kopplingsschema?
Jag tror ledar ändor än intryckta i slangen, testa dra lite i dem

Vad säger elektrikern själv om saken?

J J-banan skrev:
Jag tror ledar ändor än intryckta i slangen, testa dra lite i dem
Tack! Precis som du sa. Elektrikern har stuckit upp ena ändan som var isolerad. Nu vet jag hur jag kan sätta dit lamputtaget

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.