Tak med krok nära väggen, ritade förslag på lampa positionering med röd och blå markering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Jag vill hänga en lampa i taket men kroken sitter för nära väggen (se bild). Jag antar att jag behöver sätta upp en till krok.

Vilket sätt att hänga upp är att föredra (röd eller blå)? Sladden tänkte jag hänga i taket med en kabellist. Hur gör man snyggast med skarven? Länka gärna till produkt, tack på förhand!

Är taket i betong eller liknande?

Sockerhög Sockerhög skrev:
Är taket i betong eller liknande?
Oh bra fråga det skulle jag tagit reda på förstås (är inte hemma nu). Men det är ett 4-våningshus från 1965.

Personligen hade jag nog bara dragit en vanlig sladd enligt gult nedan och fäst med kabelclips eller nåt.
Bild av en vägg med överlagrade färgglada linjer som illustrerar olika sätt att dra en kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men oavsett lösning så kommer det kasta skuggor i taket beroende på var ljuset faller in och vill man få det mer osynligt så får man justera dragningen.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Sockerhög Sockerhög skrev:
Personligen hade jag nog bara dragit en vanlig sladd enligt gult nedan och fäst med kabelclips eller nåt.
[bild]
Men oavsett lösning så kommer det kasta skuggor i taket beroende på var ljuset faller in och vill man få det mer osynligt så får man justera dragningen.
Saken är den att sladden är svart och tycker inte det blir snyggt mot ett vitt tak...

Men ta en vit sladd då?

A
Finns tunn transparent list som är gjord för att klämma lampsladd i om du inte vill göra en fast installation

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.