Kanske obefogad oro men behöver kolla med er efter att ha byggt badrummet själv. Ska det finnas ett avstånd mellan brunnen och klämringen?
Misstänker att avståndet skulle kunna förklaras av att jag felaktigt installerat med o-ring (självhäftande manschett, Kiilto). Har inget minne av hur jag gjorde 🫨
Är avståndet normalt? Behöver därför bekräftelse från er kunniga. OBS var snälla, tack 😉
Edit: Jafo brunn
Misstänker att avståndet skulle kunna förklaras av att jag felaktigt installerat med o-ring (självhäftande manschett, Kiilto). Har inget minne av hur jag gjorde 🫨
Är avståndet normalt? Behöver därför bekräftelse från er kunniga. OBS var snälla, tack 😉
Edit: Jafo brunn
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Stämmer, Jafo brunn.
Jag ser ingen o-ring som hoppar fram när jag skruvar loss klämringen, men det är begränsad insyn. Går heller inte att få ut klämringen då klinkerramen är i vägen.
För att vara övertydlig: är avståndet normalt, ska man kunna se skruvarna på det där viset?
Jag trodde att avståndet ska vara noll?Kanske någon vet vad som är normalt avstånd mellan brunnen och klämring när o-ring inte är installerad?
Jag ser ingen o-ring som hoppar fram när jag skruvar loss klämringen, men det är begränsad insyn. Går heller inte att få ut klämringen då klinkerramen är i vägen.
För att vara övertydlig: är avståndet normalt, ska man kunna se skruvarna på det där viset?
Jag trodde att avståndet ska vara noll?Kanske någon vet vad som är normalt avstånd mellan brunnen och klämring när o-ring inte är installerad?
Men om man tittar på bilden så är ju även där ett avstånd? Jag tycker det ser exakt ut som bilden. Om du använ O-ring så blir ju avståndet större men det är ju fortfarande bra tätat där det ska vara tätat.
Om du går till en butik och testar så tror jag inte ens du får bort avståndet mellan brunn och klämring utan nånting emellan.
Om du går till en butik och testar så tror jag inte ens du får bort avståndet mellan brunn och klämring utan nånting emellan.
Det var typ det jag menade... Manschetten når inte ner till botten på klämringssätet, så det är inget problem med skärningen av den. Skär man manschetten fel kan den hamna under klämringen så det inte går att trycka ner den i botten, men är inte ditt problem.P ptk skrev:
Klicka här för att svara