Vi har ganska nyligt flyttat till ett hus och på tomten finns en gäststuga som är ganska välbyggd och vår son vill bo iden. Vi har haft den uppvärmd och det fungerar men det syns att mycket värme går ut genom taket (rimfrosten smälter bl.a). Taket är ett papptak och jag undrar om det går att ta bort pappen och tilläggsisolera ovanpå det gamla taket? Att isolera innefrån skulle stjäla utrymme eftersom den inte är så stor.
 
Visst skulle det kunna gå att isolera från utsidan. Risken är bara att taket kommer att se klumpigt ut. :-/ Kanske läge att bygga om hela taket istället, för att få det snyggt. ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.