Uppenbarligen bättre än så där.... :|
 
Var den fasttejpad? Jag ser ju inget ställer där den varit fäst :x
 
Det verkar som konstruktionen hängt på bärläkten.
Eller?

Dessa "klossar" låg helt löst men verkar ha varit skruvade i farstu-takets konstruktion.
 
  • klossar.JPG
Redigerat:
Ser ut som ett älvsbyhus? isf sitter det i stort sett med tape.. :P
Är väl som vanligt att man inte kan bygga bra och billigt
 
Det är inte ett Älvsbyhus, och jag har en känsla av att det snarare är en monteringsmiss än att kvalitén är dålig.
 
Ok ja då kan det ju mycket möjligt vara det, syns inte direkt på bilderna
 
stäm firman som byggt det alternativt föregående ägare så där får de för f**n inte gå till
 
farstukvisten skall vara fäst vid takstolarna i bef tak därefter skall ett underbeslag i plåt ligga i ränndalen spikas/skruvas i råsponten i själva huskroppen och i farstukvisten sen papp över sen ytterliggare en ränndal i plåt ligga över lekten som är spikad/skruvad. den delen av huset är normalt starkare än det övriga...Ring ekdahl/timell SKANDAL
 
nu kollade jag bilderna mer noga. det är ju masonite på takstolarna å inte råspont men fortfarande skall det va ett underbeslag och en plåtränndal över det
 
Har ett 2år gammalt faluhus där takhuv till köksfläkten nu 2 år i rad har förstörts vid snöras så det blir till att montera någon form av snörasskydd i sommar. Ni som har liknande problem har ni lyckats få hustillverkarna att bekosta ny huv och montering av snörasskydd? Tacksam för lite tips.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.