32 131 läst ·
139 svar
32k läst
139 svar
Takdusch - använder ni den?
Underbar. Använder den så ofta som möjligt. Har en dusch utan, och en med takdusch i gäststugan.M maximm skrev:
Jag skulle inte klara mig utan den känner jag. Använder den varje gång jag duschar.M maximm skrev:
Använder den alltid. Har inga problem att skölja ur håret men har förstås inte riktigt långt hår.
Handduschen används bara till de intima partierna samt om jag vill fräscha upp mig snabbt - utan hårtvätt.
Och om jag duschar hundarna förstås!
Handduschen används bara till de intima partierna samt om jag vill fräscha upp mig snabbt - utan hårtvätt.
Och om jag duschar hundarna förstås!
Jo den används hela tiden, använder inte den vanliga handduschen längre.
Läser på lite i tråden, måste säga min sambo använder takduschen också och hon är 160cm lång och har långt hår, medans jag är 188cm med kort hår. Så trots den skillnaden nyttjar vi båda den, fast jag tror hon byter mellan handduschen och takduschen, det är ju ändå bara att vrida på ett reglage.
Läser på lite i tråden, måste säga min sambo använder takduschen också och hon är 160cm lång och har långt hår, medans jag är 188cm med kort hår. Så trots den skillnaden nyttjar vi båda den, fast jag tror hon byter mellan handduschen och takduschen, det är ju ändå bara att vrida på ett reglage.
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Varje dag
Jag använder bara takdusch!M maximm skrev:
Duschar bara med den.M maximm skrev:
En "nobrainer" helt klart. Har takduschat sedan min 1:a badrumsrenovering. Köpte en takdusch a la omklädningsrumsdusch hos den lokala rörfirman. Det var 30 år sedan. Den flyttade med till nästa lägenhet och sen till huset där vi bor nu. Sitter nu i barnens dusch. Har såklart en ny i det nya badrummet. Det där snöret vet jag inte om jag vill veta vad man skall ha till ;-)M maximm skrev:
Takdusch forever <3
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Fattar inte hur man bara kan tillåta detta. När mina ungar började med sådana dumheter gick jag bara ned i källaren och ströp vv. De var snabbt ute ur duschen och har utvecklat ett bra sparsinne nu.E eplgh skrev:
M maximm skrev:
Bästa uppfinningen sedan skivad ost! Speciellt om man är lång. Det är värt pengarna, härligt att ha duschen ovanför med vattnet som regn, istället för snett in i näsan.
Har aldrig ångrat att jag satte in den. Flyttade till en ny lägenhet nyss utan takdusch, och saknade den så att det blev till att köpa en.
Ps
Bauhaus har ju förövrigt rätt stort sortiment av takduschar, även en del billigare budgetvarianter.
Inget att fundera på, bara att köra.
Kvinnliga delen som är 3/4 av hushållet använder aldrig takduschen så den är endast till för mig som tur är.
Använder den varje gång jag duschar, underlättar kanske att jag har 1 mm hår på knoppen med

Kvinnliga delen som är 3/4 av hushållet använder aldrig takduschen så den är endast till för mig som tur är.
Använder den varje gång jag duschar, underlättar kanske att jag har 1 mm hår på knoppen med