Funderar på att installera takdusch i ett av badrummen. Merkostnaden är 2000kr utöver den vanliga. Då jag aldrig ägt en sådan ställer jag således frågan till er; använder ni er takdusch? Eller är det bara ett vackert komplement till vattenspridaren på snöre?

takduschset-gustavsberg-estetic-round__a6855dba-2cd1-445f-bd3b-d11ca2c60653.jpg
 
Redigerat:
Härlig uppfinning, använder den ofta.
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
Varje dag med nöje.
Jag har ett nytt liggandes i kartong om intresse finns. Saknas dock själva huvudet.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Alltid :D:ok:
Sen finns förstås otaliga varianter.
Vi kan växla mellan typ "vattenfall" (=stora droppar) och "vanlig" (=hårdare strålar) på vår.
Vi vuxna kör 99% vattenfall från takduschen medan barnen kör liknande variant från den vanliga handduschen (finns mjuk,hård & massage på den).
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
Alltid. Grymt mycket bättre än vanligt handhållet munstycke i en hållare.
 
P
Använder den jämt. FM Matsson 9000E.
 
Använder den vid 1 dusch av 300 kanske
 
  • Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
Hade i lägenheten, jag använde varje dusch, medans frun föredrog det traditionella munstycket.
 
Sällan, men ena dottern älskar att sitta under den och "regna".
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Används alltid av mig.(y)
Om jag skall byta någon gång blir det takdusch igen, utan tvekan.
Min sambo däremot använder aldrig den.
 
Alltid, mycket bättre. Frugan föredrar vanlig för at skölja ur schampot.
 
Används vid varje dusch för egen del men endast vid bastudusch eller då och då av min fru.
 
Alltid, så enklare än att stå och hålla ett munstycke.
 
Varje gång jag duschar (y)
 
  • Gilla
KriZomb
  • Laddar…
Varje gång (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.