Hej,
Jag har haft en hantverkare som har bytt plåttaket på vårat burspråk. Var ej på plats när bytet skedde men fick en bild skickad till mig.
När jag kom hem fick jag se att plåten ligger utanpå etenitplattorna och med silikon imellan.
Brukar man göra såhär, känns som att silikonet torkar efter några år?
Jag har haft en hantverkare som har bytt plåttaket på vårat burspråk. Var ej på plats när bytet skedde men fick en bild skickad till mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag kom hem fick jag se att plåten ligger utanpå etenitplattorna och med silikon imellan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Brukar man göra såhär, känns som att silikonet torkar efter några år?
Hej,
Nej jag vill inte tvinga någon att röra i etenit. Dock har det gammla taket demonterats så då kanske man kunde hackat in det ny under.
Nu är det som det är. Min fråga är kan jag lita på att detta håller i ca 10 år eller behöver jag lägga ny silikon vartannat år?
Nej jag vill inte tvinga någon att röra i etenit. Dock har det gammla taket demonterats så då kanske man kunde hackat in det ny under.
Nu är det som det är. Min fråga är kan jag lita på att detta håller i ca 10 år eller behöver jag lägga ny silikon vartannat år?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Det kan mycket väl hålla 10 år men det kommer nog behöva bytas ut några gånger under takets livslängd. Ställ upp en stege om 5 år och undersök och gör om det när det behövs, det gör du lätt en förmiddag när det är fint väder.
Klicka här för att svara