Hej
En granne till oss anlitade ett par polska arbetare till att renovera / bygga om ett mindre hus.
Polackerna arbetade snabbt och effektivt och grannarna var mycket nöjda med resultatet.
VVS och EL-arbeten utfördes av svenska firmor.
Vi fick hjälp av polackerna när en av våra grindstolpar blivit nedkörd. Det utförde det jobbet utmärkt.
De är trevliga killar, men språket är svårt.
De bor i närheten.
Nu skall vi byta några gamla takfönster till nya VELUX och skulle gärna anlita polackerna, men arbetet medför ju visst takarbete och också risker.
Vi är oroliga för FÖRSÄKRINGAR, SKADOR, SKADESTÅNDSKRAV etc om olyckan skulle vara framme.
Vi har försökt prata med polackerna om det, men de säger bara "inga problem".

Vi antar att det finns kamrater här som har erfarenheter och kan komma med råd.
Det hoppas vi på.
Vänligen
Axelman
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.