Efter att inhämtat offerter beslöt jag att anlita ett välrenommerat företag i branschen. Nu har slutbesiktningen genomförts av arbetsledaren och vår egen besiktningsman och varken tak eller plåt blev godkänt trots att företaget hävdar att de genomför kontinuerliga uppföljningar under arbetets gång.
Det är en välkänt företag och de har muskler att åtgärda men varför görs det inte rätt från början?
Påtalade om denna arbetsrutin är vanligt förekommande inom branschen och fick svaret från företaget och blir fundersam…..hade jag inte anlitat egen besiktning skulle arbetet avslutats. Blir förvånad.
Det är en välkänt företag och de har muskler att åtgärda men varför görs det inte rätt från början?
Påtalade om denna arbetsrutin är vanligt förekommande inom branschen och fick svaret från företaget och blir fundersam…..hade jag inte anlitat egen besiktning skulle arbetet avslutats. Blir förvånad.
-86 när det gjordes sist var det annorlunda, när försvann yrkesstoltheten, de senaste 10 åren och varför?RoTe skrev:
Jag har följt Byggahus några år, förmodar att de flesta företag sköter sig men dessa hamnar ju inte här.
Nej dom flesta sköter sig inte, dom som sköter sig går knappt att anlita pga deras möjlighet att välja och vraka bland kunderna som står på kö. Det täljs guld i takläggarbranschen där man gör jobben rasande fort och allt som är finlir och tar tid fuskar man sig igenom och hoppas att kunden är så okunnig/blind att det går vägen. Du ska bara veta vad många som inte ens har ögon att se med när det gäller skavanker och fel. Har haft bekanta som stolt visat upp sin nya bättre beg bil som för mig är ett totalt klappslut ras osv.
Du har rätt. Reagerade på detta och begriper inte att takläggaren saknar förmåga inte inse att detta inte blir godkänt. Nu har de bytt och fäst spettet på fackmässigt vis. Hur svårt kan det vara?RoTe skrev:
Nej dom flesta sköter sig inte, dom som sköter sig går knappt att anlita pga deras möjlighet att välja och vraka bland kunderna som står på kö. Det täljs guld i takläggarbranschen där man gör jobben rasande fort och allt som är finlir och tar tid fuskar man sig igenom och hoppas att kunden är så okunnig/blind att det går vägen. Du ska bara veta vad många som inte ens har ögon att se med när det gäller skavanker och fel. Har haft bekanta som stolt visat upp sin nya bättre beg bil som för mig är ett totalt klappslut ras osv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara