682 läst ·
6 svar
682 läst
6 svar
Tak, hur bottom är det?
Hej!
Ja ni ser jag hade så bottom att även topicen blev felstavad .
Jag har en underlagspapp från troligen 1970, dock las pannorna om (betong), tror även att huvar och annan plåt åtgärdades för ca 10 år sedan.
Taket är tätt, men det känns sådär att lägga solceller på en dålig underlagspapp.
Är det panik att byta?
När jag kollade på priser mellan plåt och betongpannor så verkar det inte skilja mycket, finns ju plåt som ser ut som tegel (nästan) vad hade ni valt?
Jag har en underlagspapp från troligen 1970, dock las pannorna om (betong), tror även att huvar och annan plåt åtgärdades för ca 10 år sedan.
Taket är tätt, men det känns sådär att lägga solceller på en dålig underlagspapp.
Är det panik att byta?
När jag kollade på priser mellan plåt och betongpannor så verkar det inte skilja mycket, finns ju plåt som ser ut som tegel (nästan) vad hade ni valt?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 516 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 516 inlägg
E Ernfrid skrev:Hej!
Är det panik att byta?
Jag hade valt betongpannor / tegel och jag hade inte installerat solceller på ett gammalt tak. Det är lite som att bygga en altan över en 40 år gammal dränering. Det kan funka men man tar en chansning
Kan du utveckla varför betongpannor istället för plåt till en som inte är så insatt?S SueCia skrev:
Klicka här för att svara