Hej,
Jag har idag 4 st klassiska garderober, 60×60 cm, längs en vägg som jag vill ta bort och istället ersätta med skjutdörrar med Elfa-system bakom.
Utmaningen är att takhöjden är ca 315 cm. Jag skulle gärna vilja ha skjutdörrar i stil med de inspirationsbilder jag bifogat, men jag har inte hittat några färdiga lösningar som passar vare sig höjden eller uttrycket. Jag är heller inte ute efter en lösning med akustikpanel.
Min fråga är därför om någon här har erfarenhet av att bygga eller specialanpassa en sådan lösning själv, alternativt vad man kan räkna med för kostnad om man tar in snickare eller tillverkare som kan lösa det på plats.
Jag har idag 4 st klassiska garderober, 60×60 cm, längs en vägg som jag vill ta bort och istället ersätta med skjutdörrar med Elfa-system bakom.
Utmaningen är att takhöjden är ca 315 cm. Jag skulle gärna vilja ha skjutdörrar i stil med de inspirationsbilder jag bifogat, men jag har inte hittat några färdiga lösningar som passar vare sig höjden eller uttrycket. Jag är heller inte ute efter en lösning med akustikpanel.
Min fråga är därför om någon här har erfarenhet av att bygga eller specialanpassa en sådan lösning själv, alternativt vad man kan räkna med för kostnad om man tar in snickare eller tillverkare som kan lösa det på plats.
Alla ribborna gör ju att det blir mycket pillgöra men stommen borde inte vara jättesvår att bygga. Att tänka på är att de dörrarna inte gör något för att hålla damm ute eller inne i garderoben samt att om man har ljusa eller färgstarka saker i den kommer det synas igenom, kan vara idé att sätta någon mörk skiva i bakkant av dörrarna.
Ja jag har funderat på det, antingen någon röktonad plast/glas eller linknande material bakom ribborna. Vill ändå att utrymmet ska upplevas "luftigt".P Pettman skrev:Alla ribborna gör ju att det blir mycket pillgöra men stommen borde inte vara jättesvår att bygga. Att tänka på är att de dörrarna inte gör något för att hålla damm ute eller inne i garderoben samt att om man har ljusa eller färgstarka saker i den kommer det synas igenom, kan vara idé att sätta någon mörk skiva i bakkant av dörrarna.
Klicka här för att svara