Har nu snackat med villaägarna igen, och denna jurist tyckte inte att säljarna kunde lastas för ett dike på annans mark.
I samband med detta samtal fick jag även en lista med samarbetsadvokater där jag kontaktade en, denne kunde inte heller säga bu eller bä men tyckte att jag skulle börja med att reklamera. Så det ska jag göra nu.

Kontaktade då även säljaren och hade ett trevligt och förhållandevis givande samtal. Denne förnekade visserligen allt om att de haft några andra problem med vatten i källaren än de stora skyfallen 2010 och 2011 och att det då endast sipprat in mindre mängder i gillestugan. Det förtydligades även att det inte var vid fönsterna utan den andra ytterväggen. (Denna yttervägg vätter mot en altan där det ser ut att luta mot väggen, samt att jag kan se vissa sättningssprickor på väggen, så det är därmed inte heller säkert att vattnet 2010/2011 var från grundvatten)

Säljarens engagemang i dikesfrågan förklarades med att om de hade något underhållsansvar från tiden med vattenverket som spolades rent genom diket så ville han ta sitt ansvar och hjälpa till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.