S
Hur bra är biltemas inspektionskamera? Skulle den duga till att kolla krypgrunden? Skulle gärna vilja kunna få lite överblick, men har bara ventilationshål på 10x10cm att kolla in igenom. kanske lite dåligt med belysning?

Det finns en ställbar LED-belysning på den men den är inte vansinnigt stark så den är mest till för att belysa vad som är den närmsta halvmetern framför kameran. Vad jag skulle göra i ditt fall är att lysa med en starkare lampa genom hålet som du tänker hala in kameran genom. Och har du plats skulle jag ännu hellre låna en nyare GoPro (3 eller 4) på selfiepinne av nån jag känner och inspektera med i kombination med extern belysning. För ska du inspektera grunden skadar det inte med bra optik också.

Kom tänka på en annan sak om du har tillgång till det. En metalldetektor(modell bra). Då borde du ju kunna hitta spikar och skruvar i reglarna där spån och gips sitter fast?

Det är inte så dum idé men metalldetektor hör ju tyvärr inte till gemene mans verktygssamling

Nu har jag äntligen hittat allt jag letat efter i bjälklaget och den metod som i slutändan visade sig ha högst detekteringsgrad var att ta upp hål med jämna mellanrum och "känna efter" med en böjd eker. Hade jag gjort det från början hade jag sparat tre kvällar av sågande och kamerahalande...

20150917_211556.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.