Hej,
Vi bor i ett betonghus (betongstomme) med teglade innerväggar som är ca 10 cm tjocka. Tegelväggarna skall enligt ritning inte vara bärande. Vi skulle vilja i en av väggarna mellan kök och vardagsrum ta upp ett relativt bred öppning för att skapa lite rymd. ca 2 meter brett och 1 meter högt. Går detta att göra utan att väggen rasar samman, eller måste förstärkas? Vad använder man för verktyg?
Kanske tips på fackman i gbg området som kan åta sig detta jobbet om man inte gör det själv?