Vårt hus är byggt med 20cm lättbetong-väggar som ytterväggar.
Jag skulle vilja sätta in en dörr i väggen där det sitter fönster idag. Vad måste jag tänka på för att göra detta?
Jag skulle vilja sätta in en dörr i väggen där det sitter fönster idag. Vad måste jag tänka på för att göra detta?
Bort med elementet, bort med fönstret.
Såga bort siporexen med ett tigersåg blad avsett för lättbetong. Se upp för ev armeringsjärn och eventuella elrör det . Montera i ny dörr.
Håltagning neråt som i ditt fall kräver ingen avväxling eller dylikt.
Såga bort siporexen med ett tigersåg blad avsett för lättbetong. Se upp för ev armeringsjärn och eventuella elrör det . Montera i ny dörr.
Håltagning neråt som i ditt fall kräver ingen avväxling eller dylikt.
Skulle det vara något problem att såga/bila bort all betong under alla fönster och ersätta med större fönster som går hela vägen ner till golvet?
Jag förutsätter att betongen över samt mellan alla fönster måste vara kvar för bärigheten.
Jag förutsätter att betongen över samt mellan alla fönster måste vara kvar för bärigheten.
Nej det är inga problem. Du tänker rätt.L LarsAgerstrand skrev:
Klicka här för att svara


