Hej,

jag vet inte om jag lagt in min fråga under rätt ämne men jag behöver hjälp/råd med en väggfråga.

Vi har en vägg mellan matsal och kök som jag vill ta ner. Den är i vägen och jag kommer inte kunna se mina små barn när jag lagar mat. Vi har ännu inte flyttat in. Vi vet inte om den är bärande, men den låter ihålig så vi tror väl att den kanske inte är det.

Jag undrar om det finns andra där ute som har erfarenhet av att ta ner väggar, både bärande och icke bärande, och som har tips på hur man går till väga, om man vill göra det mesta själv. Har lagt med en liten bild på väggen sett ifrån köket. Bakom är matrumet. I köket kan man inte sitta.

tack på förhand!

• väggen från köket.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om den är bärande eller ej går inte att svara på ifrån bilden utan man får se det på plats.

Om den inte är bärande så blir det till att ta bort lister, gipsen, plocka bort reglarna och sen börjar det jobbiga med att försöka få ihop taket så det ser bra ut.

Är den bärande så är det ofta rätt vettigt att låta en duktig snickare titta på det, men välj snickare med omsorg där.

/Kent

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.