20 994 läst ·
24 svar
21k läst
24 svar
Ta loss höljet till proppskåpet?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Jag snabbkollade länken. Om inte någon i det andra forumet redan påpekat det för dig så kanske du bör fundera över det olämpliga i att fotografera i kunders fastigheter och lägga ut bilderna på nätet. Jag skulle inte tveka en sekund att polisanmäla en hantverkare för ofredande ifall denne lagt ut bilder på ett arbete i min lägenhet, villa eller sommarställe. Det är ett solklart integritetsbrott! q(;^Patrik_Hed skrev:
Hjälper inte att det var snyggt och prydligt utfört!
Jo kan vara känsligt sånt där. Jag brukar (förutom att först fråga om det är ok) försöka inte ta bilder på hela huset, eller stora delar då det finns risk att någon känner igen huset.
Ingen jag har frågat hittills har nekat mig att ta kort och lägga ut på nätet.. De flesta brukar bli lite stolta över att någon vill ta kort på deras hem
Ingen jag har frågat hittills har nekat mig att ta kort och lägga ut på nätet.. De flesta brukar bli lite stolta över att någon vill ta kort på deras hem
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Jag frågade givetvis om jag fick lov att knäppa kort och lägga ut på ett forum! Det gick hur bra som helst.Steamboy skrev:Jag snabbkollade länken. Om inte någon i det andra forumet redan påpekat det för dig så kanske du bör fundera över det olämpliga i att fotografera i kunders fastigheter och lägga ut bilderna på nätet. Jag skulle inte tveka en sekund att polisanmäla en hantverkare för ofredande ifall denne lagt ut bilder på ett arbete i min lägenhet, villa eller sommarställe. Det är ett solklart integritetsbrott! q(;^p
Hjälper inte att det var snyggt och prydligt utfört!![]()
(Men nu var det egentligen inte meningen att någon skulle kolla på de övriga bilderna, utan bara på centralen.
//Patrik
Klicka här för att svara