Hejsan,

Jag behöver tillfälligt plocka bort gavelsidan/sidoväggen till vår hallgarderob för att lägga klinker i hallen. Jag har tagit ur alla skruvar som fäster gaveln i väggprofilen, och lossat silikonfog mot taket. Det enda som nu håller skivan är väggprofilen och jag får inte loss gavelsidan ur den.

Jag har inte byggt garderoben själv så jag vet inte vilken kraft som behövdes för att få in skivan, men den sitter orubbligt hårt. Kan någon slags vidhäftning ha använts mellan skiva och profil. Det känns orimligt att göra så, då skruvar säkrar skivan i profilen, men hur kan den sitta så hårt? Elfas monteringsanvisning finns här: https://viewer.ipaper.io/elfa/inter...ional-eng-assembly/assembly-elfa-sidepanelen/.

Jag överväger att skruva fast en brädbit på innersidan för att få ett ordentligt handtag att dra i, men hoppas att det inte ska behövas. I värsta fall får jag kapa sidan, och fräsa ur det sista för att sedan montera en ny skiva. https://www.byggshop.se/interior/in...rrar-garderob/gavelskiva-elfa/p-712676-712678

Är det någon som har erfarenhet av Elfas gavelsida och väggprofil, som kan upplysa mig om detta är som förväntat, och huruvida det borde gå att få loss den?

Del av en öppen dörr, två typer av golv, tröskel, vit dörrkarm, och en bit av en svart möbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit vägg- och dörrhörna, värmelement, golvsockel, smutsigt golv, gråa prickar, inomhusmiljö.
Skapa konto
Vit vägg, hörn, Elfa hyllsystem skena med etikett, tak, vit snickeri.
Skapa konto
Hörn av ett rum med en popcornstruktur på taket och vita väggar.
Skapa konto
Vägg hörn, dörr, golvlist, trägolv, textur skillnader, ljus och skuggor, inomhus, ren, enkel.
Skapa konto

Mvh,
Anders

• Hörn av ett rum med vit vägg och tak, synlig spricka och hängande spindeltråd.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.