Hej.
Jag är spekulant på ett hus som ej ligger ute via mäklare etc utan säljs privat.
Jag har kommit så långt att min företagsbankman följer mig ut och "besiktar" huset (troligtvis helt av eget intresse)
Men jag antar det inte skadar.
Samt fått tid för ett möte med en bankman ang huslån.
Har idag ett lånelöfte som tyvärr är på tok för lågt så detta är ett försök att förhandla upp det.
Det som talar för det är hyresintäkter samt texeringsvärdet antar jag.
Så min fråga är vad jag ska ha med mig till banken.
Jag tar med mig de papper jag har, på kartor, från skatteverket etc (sånt jag antar som ändå tar fram själv)
Men sen antar jag att det inte skadar om jag kan presentera en hållbar kalkyl.
Men hur bör en sådan se ut?
MVH/