Hej!
Tidigare husägare har fått en spisvakt installerad, finns det någon som har kunskap om hur man kan ta bort dessa?
Kan jag för övrigt koppla spisens sladd med detta eluttag?
Har sökt runt i forumet men hittade inget exakt svar.
Har ingen kunskap inom elektricitet så tacksam för all hjälp
Tidigare husägare har fått en spisvakt installerad, finns det någon som har kunskap om hur man kan ta bort dessa?
Kan jag för övrigt koppla spisens sladd med detta eluttag?
Har sökt runt i forumet men hittade inget exakt svar.
Har ingen kunskap inom elektricitet så tacksam för all hjälp
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Hej,
Spisvaken bör vara ansluten någonstans? Detta det ut att vara en lös historia?
Du bör kunna flytta perplex uttaget till dosan i väggen alt sätta ett utanpåliggande perilexuttag.
Din kontakt är av rätt typ för perilexuttag
Om du känner du osäker, kontakta en elektriker alt någon som vet vad de gör. Man ska ha respekt för el.
Spisvaken bör vara ansluten någonstans? Detta det ut att vara en lös historia?
Du bör kunna flytta perplex uttaget till dosan i väggen alt sätta ett utanpåliggande perilexuttag.
Din kontakt är av rätt typ för perilexuttag
Om du känner du osäker, kontakta en elektriker alt någon som vet vad de gör. Man ska ha respekt för el.
Moderator
· Stockholm
· 57 816 inlägg
Uttaget är som sagt OK för din kontakt. Men du behöver få ett uttag som sitter fast på väggen eller i en dosa i väggen.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Vill inte Ånge kommun ha tillbaka den? De kan ju komma och hämta den.
Beroende på hur anslutningsterminalerna ser ut i spisvakten så kanske det går att koppla in- och utgående ledning tillsammans. Så att spisvakten blir en kopplingsdosa istället.
Klicka här för att svara



