Hej,
Vi har precis renoverat och redan fått repor i porslinet på tvättstället 😭. Tror att det är från våra vigselringar.
Kan man ta bort det? Eller att man kan göra att ett syns mindre?! Så jävla tråkigt.
Vi har precis renoverat och redan fått repor i porslinet på tvättstället 😭. Tror att det är från våra vigselringar.
Kan man ta bort det? Eller att man kan göra att ett syns mindre?! Så jävla tråkigt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 258 inlägg
Autosol kromglans. Vi använder det på second hand-butiken att ta bort besticksrepor på värdefullt porslin. I grund och botten är det ett metallpolermedel
Det är typiska metallrepor från en klocka eller ring etc.
Jag köpte ett speciellt Suddgummi porslin artnr 58603 från Vedum. Den tar bort den här typen av fläckar.
https://webbshop.vedum.se/tillbehor-bad/rengoring-tvattstall/58603-suddgummi-porslin
Jag köpte ett speciellt Suddgummi porslin artnr 58603 från Vedum. Den tar bort den här typen av fläckar.
https://webbshop.vedum.se/tillbehor-bad/rengoring-tvattstall/58603-suddgummi-porslin
Redigerat:
Hej! Vi testade nu Autosol kromglans efter att testat keramiskt suddigummi. Tack tack för tips! Fick bort allting med kromglansen när ingenting funkade 👌🏻🥳Johan Gunverth skrev:
Jag såg att ni fått tips på autosol / chromglans redan.K KarinMargareta skrev:
Jag vill bara tillägga att jag fick samma tips för flera år sedan. Vi hade då handfat och badkar i sådan där komposit "plast" och vi hade fått fläckar från hårfärgningsmedel på både handfat och badkar.
Jag testade verkligen allt och inget fungerade. Sen fick jag tipset om autosol. I en handvändning så var alla fläckar helt puts väck!
Det är ett helt fantastiskt medel! Jag har nu alltid en tub tillgänglig under diskbänken för olika olyckor.
Vilket dundermedel!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 258 inlägg
Beror väl lite på önskat skick. Vill man t.ex. som jag ha den skönt inslitna diskbänken och diskhoar, låter man bli Autosol. Det blir alldeles för blankt och fint med den poleringen. Vit Scotchbrite med diskmedel får räcka. 😊yonna skrev:
Klicka här för att svara