Hej,

Vi har precis renoverat och redan fått repor i porslinet på tvättstället 😭. Tror att det är från våra vigselringar.

Kan man ta bort det? Eller att man kan göra att ett syns mindre?! Så jävla tråkigt.

• Repor och märken på porslinet i ett nyrenoverat tvättställ. Två flaskor syns på kanten av tvättstället.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Repor i porslinet på ett nyligen renoverat tvättställ i badrummet.
    Skapa konto
  • Porslinstvättställ med synliga repor efter renovering.
    Skapa konto
Autosol kromglans. Vi använder det på second hand-butiken att ta bort besticksrepor på värdefullt porslin. I grund och botten är det ett metallpolermedel

• Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Autosol kromglans. Vi använder det på second hand-butiken att ta bort besticksrepor på värdefullt porslin. I grund och botten är det ett metallpolermedel
Hej! Vi testade nu Autosol kromglans efter att testat keramiskt suddigummi. Tack tack för tips! Fick bort allting med kromglansen när ingenting funkade 👌🏻🥳

• Ren och blank handfatsyta efter användning av Autosol kromglans.
    Skapa konto
  • Gilla
zwennebanan och 7 till
  • Laddar…
K KarinMargareta skrev:
Hej,

Vi har precis renoverat och redan fått repor i porslinet på tvättstället 😭. Tror att det är från våra vigselringar.

Kan man ta bort det? Eller att man kan göra att ett syns mindre?! Så jävla tråkigt.
Jag såg att ni fått tips på autosol / chromglans redan.
Jag vill bara tillägga att jag fick samma tips för flera år sedan. Vi hade då handfat och badkar i sådan där komposit "plast" och vi hade fått fläckar från hårfärgningsmedel på både handfat och badkar.
Jag testade verkligen allt och inget fungerade. Sen fick jag tipset om autosol. I en handvändning så var alla fläckar helt puts väck!
Det är ett helt fantastiskt medel! Jag har nu alltid en tub tillgänglig under diskbänken för olika olyckor.
Vilket dundermedel!!!

• Gilla
KarinMargareta och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Är det den här ni använt? Har också några repor från ringar på handfatet som skulle vara snyggt att få bort.
Garanterat säger jag. Åtminstone är det den jag tänker på när jag hör namnet Autosol. Har funnits och sett likadan ut i minst femtio år.

• Gilla
mier09
  • Laddar…
mier09 mier09 skrev:
Jag har nu alltid en tub tillgänglig under diskbänken för olika olyckor.
Vilket dundermedel!!!
Gnid den rostfria diskhon - den kommer bli som ny! Görs regelbundet hos mig.

• Gilla
mier09 och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Gnid den rostfria diskhon - den kommer bli som ny! Görs regelbundet hos mig.
Beror väl lite på önskat skick. Vill man t.ex. som jag ha den skönt inslitna diskbänken och diskhoar, låter man bli Autosol. Det blir alldeles för blankt och fint med den poleringen. Vit Scotchbrite med diskmedel får räcka. 😊

• Haha
yonna
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Är det den här ni använt? Har också några repor från ringar på handfatet som skulle vara snyggt att få bort.
[länk]
Jaaa, precis!!

T TypRätt skrev:
[länk]
Ja precis. Man fick gnugga rätt hårt! Men de försvann 😍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.