4 499 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
Ta bort rostfria stjärnskruvar. TIPS ??
Har börjat skruva upp rostfria stjärnskruvar men tyvärr går stjärnspåret "sönder" .
Finns det något tricks för att få upp stjärnskruvarna.
Finns det något tricks för att få upp stjärnskruvarna.
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
A och O är att hitta rätt bits som tidigare sagts. Och bitsen ska inte vara skadad själv. Testa olika bits och bara sänka ned dem i skruvskallen. Du märker vilka som sitter som smack och vilka glappar. Ta inte skrivdragaren för då slinter du lätt och kör sönder skallen. Ta en handhållen bitshållare och se till att den har rätt vinkel så bitsen får optimal fäste i skriven.
Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Som alla redan har sagt. Se till att du har rätt bits. Sedan misstänker jag att du tar dessa med en skruvdragare?
isf:
Lägg i lågväxel, ha rätt bits, se till att bitsen är i linje med skruven så att du inte "lutar" något, lägg så mycket tryck mot maskinen du orkar och kör saaaaaaktaa...
även om du har rätt bits brukar det vara svårt att få ur gamla skruv, man kan kan skruva i en ny skruv med bra fart i maskinen, men sällan få ur en gammal på samma sätt.
isf:
Lägg i lågväxel, ha rätt bits, se till att bitsen är i linje med skruven så att du inte "lutar" något, lägg så mycket tryck mot maskinen du orkar och kör saaaaaaktaa...
även om du har rätt bits brukar det vara svårt att få ur gamla skruv, man kan kan skruva i en ny skruv med bra fart i maskinen, men sällan få ur en gammal på samma sätt.
Jag ser att jag och Thomas_Blekinge tvistar om maskin kontra mejsel. Det är kanske en smaksak, men jag gör allt jag kommer åt med maskin 
SorgligtS sigurd nyberg skrev:
Eftersom dom är försänkta i trät och kanske är av Biltematyp som var otroligt mjuka , kommer du aldrig att få upp dom med bits eller annat , trät har svält runt gängan och nyper till S-I-H att det blir omöjligt .. du kanske tänker återanvända virket
Enda chansen för att komma någon vart är att
1 Bryta upp brädorna och ta smällen med förstörd ända och mitt på
2 Att såga med ett multiverktyg ner så skallen kan gå igenom trät
3 Såga av brädan med multiverktyg i linje med skruvarna
4 Försöka borra i krysset på skruven så att skallen går av , men svårt då borren slinter lätt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden