1 428 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Ta bort laminatgolvet eller inte?
Medlem
· Södermanlands län
· 112 inlägg
Sonen vill ha textilmatta i sitt rum. Något som nog också blir bra för ljudisoleringen.
Hans rum är rakt ovanför vårt sovrum och golvet idag är ett billigt, tråkigt laminatgolv. Ljudet från bl.a. hans gamingstol hörs tydligt.
Under laminatgolvet ligger golvspån.Ska man ta bort laminatgolvet innan man lägger textilmattan eller lägger man den ovanpå laminatgolvet? Kan bli lite trångt under dörren när den öppnas men jag tror att det ska funka.
Vad är för- resp nackdelar?
Hans rum är rakt ovanför vårt sovrum och golvet idag är ett billigt, tråkigt laminatgolv. Ljudet från bl.a. hans gamingstol hörs tydligt.
Under laminatgolvet ligger golvspån.Ska man ta bort laminatgolvet innan man lägger textilmattan eller lägger man den ovanpå laminatgolvet? Kan bli lite trångt under dörren när den öppnas men jag tror att det ska funka.
Vad är för- resp nackdelar?
Generellt ska material som inte tillför något till funktionen eller konstruktionen tas bort.
Dels tar de upp plats i onödan. Dels kan det ge emissioner om materialet stängs in på ett sätt som det inte är menat.
Dels tar de upp plats i onödan. Dels kan det ge emissioner om materialet stängs in på ett sätt som det inte är menat.
Lägg en vanlig matta som inte limmas fast i golvet.
Eller kör han runt med datorstolen i hela rummet?
Köp 2st större mattor isåfall och lägg dom inte precis framför dörren ifall det är knapert med utrymme där.
Andra förslag är.
Byt rum med grabben.
Isolera mer under golvspånskivorna.
Eller kör han runt med datorstolen i hela rummet?
Köp 2st större mattor isåfall och lägg dom inte precis framför dörren ifall det är knapert med utrymme där.
Andra förslag är.
Byt rum med grabben.
Isolera mer under golvspånskivorna.
Medlem
· Södermanlands län
· 112 inlägg
Nej, han kör inte runt med stolen så mycket.
Dagens golv, laminatgolvet, är däremot så hårt och slätt så minsta lilla ljud hörs tydligt.
Det var därför jag undrade vad om är bäst.
Att ta bort laminatgolvet för att golvspånet är lite ”softare” eller att ha det kvar för att det blir ett lager till?
Dagens golv, laminatgolvet, är däremot så hårt och slätt så minsta lilla ljud hörs tydligt.
Det var därför jag undrade vad om är bäst.
Att ta bort laminatgolvet för att golvspånet är lite ”softare” eller att ha det kvar för att det blir ett lager till?
Klicka här för att svara