9 627 läst ·
3 svar
10k läst
3 svar
Ta bort lack från altan
Har en inglasad altan där trallen är lackad och på vissa ställen har lacken skrapats (nötts) bort, så ni kan ju tänka er hur det ser ut!
Funderar på att slipa trallen och sedan behandla med olja eller något annat. Problemen är då att kanterna på virket blir vassare vilket inte är så bra, finns det något annat sätt att ta bort lacken på? Om inte dvs jag måste i alla fall slipa, vilken typ av slip ska man använda? rummet är på ca 20 kvm.
Funderar på att slipa trallen och sedan behandla med olja eller något annat. Problemen är då att kanterna på virket blir vassare vilket inte är så bra, finns det något annat sätt att ta bort lacken på? Om inte dvs jag måste i alla fall slipa, vilken typ av slip ska man använda? rummet är på ca 20 kvm.
Jag känner inte till något annat bra sätt än att slipa eller använda lackfräs att ta bort lack. Lacken är endast någon millimeter tjock så jag tror inte att kanterna blir för vassa. Jag har slipat altaner tidigare utan att jag har reagerat att kanterna blir vassa.
Klicka här för att svara