Har i garaget/gymmet en regel som ligger ingjuten ca 5m in, den har inte stört mig nämnvärt men nu idag såg jag att den såg lite trött ut och den var rejält murken längst ut. Otroligt att den klarat sig sålänge ändå då den ligger oskyddad utifrån sett.
Hade även myror som bestämt sig för att hänga runt den så nu får den komma bort.
Är det huggmejsel som gäller?
Vad ska jag gjuta igen med sen? Det är betong under regeln så behöver bara avskärma det utåt vid gjutning.
Tanken är att flyta hela golvet senare i år.
Hade även myror som bestämt sig för att hänga runt den så nu får den komma bort.
Vad ska jag gjuta igen med sen? Det är betong under regeln så behöver bara avskärma det utåt vid gjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En riktigt kraftig kofot med lång hävarm använde jag, fast för tunnare syllar.L Leafy skrev:Har i garaget/gymmet en regel som ligger ingjuten ca 5m in, den har inte stört mig nämnvärt men nu idag såg jag att den såg lite trött ut och den var rejält murken längst ut. Otroligt att den klarat sig sålänge ändå då den ligger oskyddad utifrån sett.
[bild]
[bild]
Du kan även prova dra ner en kraftig fransk träskruv och få grepp om, men kanske för murket för det.
Produkter som diskuteras: "fransk träskruv"
Träskruv T6S A4 rostfri C5 utomhus FAST
Montering av grövre material i trä
330 kr inkl moms
Läs mer
På bilden ovan har jag tagit bort typ 5-6cm med en vanlig kniv, det är mjukt ett par dm in i garaget och sedan blir det hårdare tills ungefär 1m in där det känns som hårt gediget trä. Kan som sagt vara en bra ide att försöka bända upp skiten med en stor kofot, tänkte jag inte ens på.KJD skrev:
Köp ett riktigt långt, alt förläng hävarmen med ett rör utanpå. Se till f in bräckjärnet långt in under, längs med regeln.L Leafy skrev:
Ja upp får jag den på nåt vis, i värsta fall får jag stödborra ur lite hål här och där för att försvaga trycket mot betongen.KJD skrev:
Vad ska jag laga/gjuta i med om man tänker att det ska bli flytspacklat sen.
betong, men det kommer ju gå ut på utsidan så måste vara för utomhusbruk.
det är ju ett garage, så lika bra dimensionera för lite belastning - det är ju så lite men skulle säga någon form av reparationsbetong. Glöm inte att stryka på prime innan, och lämna 5mm för att jämna till med flytspackel - eftervattna och täck över betongen i fyra dagar. läs på säcken.
säkert någon som har mer kloka synpunkter.
det är ju ett garage, så lika bra dimensionera för lite belastning - det är ju så lite men skulle säga någon form av reparationsbetong. Glöm inte att stryka på prime innan, och lämna 5mm för att jämna till med flytspackel - eftervattna och täck över betongen i fyra dagar. läs på säcken.
säkert någon som har mer kloka synpunkter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden