Hej,
Vi noterade en konstig lukt i dotterns rum och efter att ha tapetserat rummet märkt att det låg en gammal heltäckningsmatta under parketten. Den var riktigt vidrig på sina ställen.
Nu har vi fått bort den men det sitter fortfarande kvar rätt så mycket lim. Bör man ta bort de på något sätt eller kan det vara kvar?
Om det ska tas bort, tips på hur?
Huset är byggt på slutet av 80-talet så det är ingen risk för asbest. Limmet är gult/genomskillnigt och på sina håll rester från mattan.
Tack på förhand!
Vi noterade en konstig lukt i dotterns rum och efter att ha tapetserat rummet märkt att det låg en gammal heltäckningsmatta under parketten. Den var riktigt vidrig på sina ställen.
Nu har vi fått bort den men det sitter fortfarande kvar rätt så mycket lim. Bör man ta bort de på något sätt eller kan det vara kvar?
Om det ska tas bort, tips på hur?
Huset är byggt på slutet av 80-talet så det är ingen risk för asbest. Limmet är gult/genomskillnigt och på sina håll rester från mattan.
Tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Beroende på hur hårt det är kan ett "barkjärn" fungera: https://www.jula.se/catalog/tradgar...rkning/avverkningsverktyg/is-barkjarn-706027/
En multimaskin (Fein) med skrapblad kan också vara värt att prova...
Jag hade likadant under en platmatta i vårt hus och jag skrapade loss det med ett brytjärn (typ järnspett med bredare ände) och det var allt annat än roligt...
En multimaskin (Fein) med skrapblad kan också vara värt att prova...
Jag hade likadant under en platmatta i vårt hus och jag skrapade loss det med ett brytjärn (typ järnspett med bredare ände) och det var allt annat än roligt...
Fast även med dammsugare dammar det rätt bra med en betongslip så om man bor i huset/lägenheten skulle inte jag dra igång en sån... annars skulle jag åka och hyra på direkten!N Nils82 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden