Hej,
Vi noterade en konstig lukt i dotterns rum och efter att ha tapetserat rummet märkt att det låg en gammal heltäckningsmatta under parketten. Den var riktigt vidrig på sina ställen.
Nu har vi fått bort den men det sitter fortfarande kvar rätt så mycket lim. Bör man ta bort de på något sätt eller kan det vara kvar?
Om det ska tas bort, tips på hur?

Huset är byggt på slutet av 80-talet så det är ingen risk för asbest. Limmet är gult/genomskillnigt och på sina håll rester från mattan.

Tack på förhand!

• Gammalt gult lim och rester av matta på betonggolv efter borttagen heltäckningsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt kontaktlim, svårt att få bort, men du måste ha jämt under för ett övergolv,kan gå med foam som är lite mjukt

vasst brett stämjärn eller ett hyvelstål tar lite tid men det går

Åk å hyr dig en lämplig "flex" och tillhörande dammsugare för uppdraget. Alla andra metoder kommer göra dig psykiskt instabil.

N Nils82 skrev:
Åk å hyr dig en lämplig "flex" och tillhörande dammsugare för uppdraget. Alla andra metoder kommer göra dig psykiskt instabil.
Fast även med dammsugare dammar det rätt bra med en betongslip så om man bor i huset/lägenheten skulle inte jag dra igång en sån... annars skulle jag åka och hyra på direkten!

anders07 anders07 skrev:
Fast även med dammsugare dammar det rätt bra med en betongslip så om man bor i huset/lägenheten skulle inte jag dra igång en sån... annars skulle jag åka och hyra på direkten!
Har du rätt utrustning är det dammfritt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.