Tjena
Jag har ett gammalt garage med tegel stomme. Där har tyvärr den gamle ägaren målat med någon typ av plastfärg eller liknande. Det ser förfärligt ut och på vissa ställen lossnar den lätt när man pillar och andra ställen sitter det fast.
Jag är inte speciellt intresserad av att slipa bort det med maskin för vi vill ta fram den fina tegeln.
Har hört att det finns någon typ av medel som man målar på och sen över med plast och låter stå över natten.
Dagen efter spolar man bort med högtrycks tvätt.
Finns här någon som har erfarenhet av detta eller har något annat tips?
Tacksam för svar
Jag har ett gammalt garage med tegel stomme. Där har tyvärr den gamle ägaren målat med någon typ av plastfärg eller liknande. Det ser förfärligt ut och på vissa ställen lossnar den lätt när man pillar och andra ställen sitter det fast.
Jag är inte speciellt intresserad av att slipa bort det med maskin för vi vill ta fram den fina tegeln.
Har hört att det finns någon typ av medel som man målar på och sen över med plast och låter stå över natten.
Dagen efter spolar man bort med högtrycks tvätt.
Finns här någon som har erfarenhet av detta eller har något annat tips?
Tacksam för svar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
isblästra 
http://www.lingfjords.se/web/isblastring/M Mansson84 skrev:
Klicka här för att svara