1 484 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Ta bort element?
Hej!
Vi ska till att renovera vårat badrum. Har tagit in några offerter, och det alternativ som hittills verkar mest vettigt tycker att vi ska ta bort ett befintligt element och sedan bara ha golvvärmen som värmekälla i rummet.
Räcker det?
Vi ska till att renovera vårat badrum. Har tagit in några offerter, och det alternativ som hittills verkar mest vettigt tycker att vi ska ta bort ett befintligt element och sedan bara ha golvvärmen som värmekälla i rummet.
Räcker det?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 514 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 514 inlägg
Om golvvärmen är rätt dimensionerad så ja. Har du dåligt isolerande fönster kan du få problem med kallras dock.Robbery skrev:
Vi har precis gjort det, alltså bytt till nytt fönster samt bytt vattenburet element till vattenburen golvvärme med elpush, det fungerar bra.
Se bara till att golvvärmeshunten har steglös reglering, vår verkar vara on/off-typ.
Se bara till att golvvärmeshunten har steglös reglering, vår verkar vara on/off-typ.
Inom några år så är risken stor att elpriset stiger rejält.
Globalt sätt så används ca 80% fossila bränslen för energianvändning, om vi ska ställa om till fossilfritt så lär elpriset stiga mycket.
I Sverige använder vi ca 2-10% fossila bränslen.
Globalt sätt så används ca 80% fossila bränslen för energianvändning, om vi ska ställa om till fossilfritt så lär elpriset stiga mycket.
I Sverige använder vi ca 2-10% fossila bränslen.
Nu var det inte det jag funderade över, jag är mycket väl medveten om detta. Hade jag kunnat ha vattenuret hade jag haft det! Men flera olika saker tillsammans gör att det inte är möjligt!Demmpa skrev:
Klicka här för att svara