35 686 läst ·
199 svar
36k läst
199 svar
Synpunkter på uteplats
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Har fogat lite idag och fått ner lite mer plattor
Insåg att jag gjort ett lite för kraftigt fall än planerat från rännan och utåt ca 3,5 cm / m
Planen var att köra knappt 1 cm / m men kör man frihand så gör man ha ha
Insåg att jag gjort ett lite för kraftigt fall än planerat från rännan och utåt ca 3,5 cm / m
Planen var att köra knappt 1 cm / m men kör man frihand så gör man ha ha
Nu är 50 av köpta 100m2 monterade..
Gruset är strax slut så det blir en liten paus i bygget men plattorna är kanon att åka Inlines på
Känns stabilt också. Har fått hjälp av regnet att få ner fogarna så man kunnat fylla på
Det tar en jäkla tid men känns bra
Gruset är strax slut så det blir en liten paus i bygget men plattorna är kanon att åka Inlines på
Känns stabilt också. Har fått hjälp av regnet att få ner fogarna så man kunnat fylla på
Det tar en jäkla tid men känns bra
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Tur för den lille hockeyspelaren att det inte blev någon trall då
Ser kanon ut och tror att du gjorde rätt som bytte spår.
TackBernieberg skrev:
Ja. Känns bra
Behövde en pusch att dubbelkolla berget och när man väl halkar in på spåret så ser man att det inte är omöjligt och hittar nya lösningar.
Har iofs haft ihjäl bra mycket berg sen jag tyckte att berg faktiskt var ett stort hinder så det var ett gammalt beslut som hängde kvar ha ha så kombon med rännan, långlån av Rotationslaser löste en hel del.
Ja, även om det går att åka på altan så är det inte riktigt samma
Förhoppningsvis är jag klar med alla plattor ( detta kommer inte räcka ) så kan altanen påbörjas till sommaren fast runt hushörnet vid hockeymålet.
Den andra murade utbyggnaden funderar jag på att gjuta en platta. I med eldstad och badtunna.
Nu ser jag fram emot de beställda utemöblerna som verkar komma nästa vecka.
Märkligt hur man låser in sig i en tankebana och kommer in fel i frågeställningen
Kändes som den här tråden var för evigheter sedan ha ha men är inne på stt bränna lite pengar på altan denna sommar
Kanske inte ha råd med hela men en bit på vägen borde jag komma =P
Fint när man kan spara och ta fram trådarna igen. Inledningsvis så handlar det ju om altan
Kanske inte ha råd med hela men en bit på vägen borde jag komma =P
Fint när man kan spara och ta fram trådarna igen. Inledningsvis så handlar det ju om altan
Så här ser uteplatsen med plattorna ut.
Kommer dock att behöva ca 100m2 plattor till innan allt är klart men behöver mura en del först
Nu till nästa moment
Nästa yta att gå blir en altan på ca 11.2x9meter som kommer sitta med Bärlina i väggen ( 11,2 ) sen får det bli stolpar.
Kommer stötas mot berg och delvis vara ganska mycket luft mellan marken då det sluttar ner mot baksidan.
Har inte råd att göra allt i ett svep. Skulle gå på lite över 40k enligt beijers räknehjälp för altan.
Finns det något hinder att bygga längs med hela huset dvs 11,2 x ca 4 m för att senare bygga vidare med 4-5 meter?
Kommer dock att behöva ca 100m2 plattor till innan allt är klart men behöver mura en del först
Nu till nästa moment
Nästa yta att gå blir en altan på ca 11.2x9meter som kommer sitta med Bärlina i väggen ( 11,2 ) sen får det bli stolpar.
Kommer stötas mot berg och delvis vara ganska mycket luft mellan marken då det sluttar ner mot baksidan.
Har inte råd att göra allt i ett svep. Skulle gå på lite över 40k enligt beijers räknehjälp för altan.
Finns det något hinder att bygga längs med hela huset dvs 11,2 x ca 4 m för att senare bygga vidare med 4-5 meter?






