35 685 läst ·
199 svar
36k läst
199 svar
Synpunkter på uteplats
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 214 inlägg
Nån form av marktäckande växter? Annars tror jag på singel.
Var inte nöjd med svajet i räcket så jag ändrade lite. Passade på att klämma fast glasen lite till.
Är man tokigt ute om man klämmer fast det med en bräda och en skruv mellan glasen? :/
Testar att skjuta ner en regel till täcket och fästa det med betong. Tar det bort/minskar svajet så blir det några till
Är man tokigt ute om man klämmer fast det med en bräda och en skruv mellan glasen? :/
Testar att skjuta ner en regel till täcket och fästa det med betong. Tar det bort/minskar svajet så blir det några till
Produkter som diskuteras: "P-list"
Tätningslist P-profil brun EPDM-gummi Tesa
För springor 2-5 mm
62 kr inkl moms
Läs mer
Körde fasadtvätt som var över sen förra året.
trallen var riktigt grön då vattnet tenderat till att inte rinna undan pga små/ obefintliga springor.
nu har jag inte ens skrubbat eller sköljt av men det gröna har försvunnit.
trallen var riktigt grön då vattnet tenderat till att inte rinna undan pga små/ obefintliga springor.
nu har jag inte ens skrubbat eller sköljt av men det gröna har försvunnit.
Produkter som diskuteras: "fasadtvätt"
Underhållstvätt Jape
För målade och övriga ytor utom- och inomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 865 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 865 inlägg
Trillade in i tråden när jag sökte på lutning från hus.
Jag fick aldrig riktigt grepp om hur du gjorde med lutningen på stenläggningen.
Lutar allt mot markrännan eller har du fall bortåt på det större ytan av stensättning?
Jag fick aldrig riktigt grepp om hur du gjorde med lutningen på stenläggningen.
Lutar allt mot markrännan eller har du fall bortåt på det större ytan av stensättning?
Redigerat:
Allt lutar mot rännan undantaget en bit bort på den större ytan då den planar ut och ska leda vattnet åt andra hållet.K KjellTimell skrev:
lutningen på plattorna blev kraftigare än jag hade tänkt så jag är inte helt främmande för att plocka upp och göra om
Funderar på att behålla stenraderna närmast rännan dvs löper längs med och placera en höjning på 1:a stenraden som går mot den större ytan. Då får jag en planare yta som blir lite vettigare att använda.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 865 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 865 inlägg
Okej! Du upplever lutningen som problematisk att möblera och sitta på alltså?
Läser själv rekommendationer om fall på 2cm/m men blir ju orolig att jag jag inte kan toppa upp grogglasen med sådan lutning och att det skulle vara väldigt märkbart. Samtidigt vill man ju ha en bra avrinning.
Du har 3,5cm/m nu? Vad planerar du för om du skulle lägga om?
Läser själv rekommendationer om fall på 2cm/m men blir ju orolig att jag jag inte kan toppa upp grogglasen med sådan lutning och att det skulle vara väldigt märkbart. Samtidigt vill man ju ha en bra avrinning.
Du har 3,5cm/m nu? Vad planerar du för om du skulle lägga om?
ja, det är nog mellan 2-3 cm/m nu.K KjellTimell skrev:Okej! Du upplever lutningen som problematisk att möblera och sitta på alltså?
Läser själv rekommendationer om fall på 2cm/m men blir ju orolig att jag jag inte kan toppa upp grogglasen med sådan lutning och att det skulle vara väldigt märkbart. Samtidigt vill man ju ha en bra avrinning.
Du har 3,5cm/m nu? Vad planerar du för om du skulle lägga om?
ja, det blir skumt när man möblerar, placerar en badpool m.m
fungerar bra när man skjuter puck med grabben
jag hade nog siktat på 0,5-1cm/m.
har en tokig ide om att riva garaget och en del av stödmuren som håller ihop platån och göra en bamseplatå med nedfälld pool.
Då vill jag ha det platt och fint
tur man är fattig






