35 685 läst ·
199 svar
36k läst
199 svar
Synpunkter på uteplats
Är det inte bättre att sätta diagonalstag i själva altanen. Så att den blir mer som en skiva. Då kan inget rlra sig. Det måste vara lättare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp, icke laminerat. (Denna ser mystiskt dock även ohärdad ut då glaskanten ser för skarp ut, dvs ej avslipad som man annars alltid gör innan man härdar glas, men det kan vara min skärm... )
Härdade glas har alltid minst arrised edges, ett härdat glas har med andra ord inte vassa kanter som ett ohärdat kan ha.
Med vänlig hälsning, fremax
Grymt! Tackfremax skrev:
[bild]
Japp, icke laminerat. (Denna ser mystiskt dock även ohärdad ut då glaskanten ser för skarp ut, dvs ej avslipad som man annars alltid gör innan man härdar glas, men det kan vara min skärm... )
Härdade glas har alltid minst arrised edges, ett härdat glas har med andra ord inte vassa kanter som ett ohärdat kan ha.
Då är det komplettering med lamineringsfilm som behövs
Den lamineringsfilmen jag hittade verkade vara dyrare än nya laminerade fönster.
Kollade efter laminerade måttbeställda. Dvs samma som jag redan köpt.
Tror ni om dessa?
Tänker att de olaminerade kan vara där fallhöjden är ”ok”
Kollade efter laminerade måttbeställda. Dvs samma som jag redan köpt.
Tror ni om dessa?
Tänker att de olaminerade kan vara där fallhöjden är ”ok”
Det funkar utmärkt , men glaset måste sitta ”runt om” i skena/list/ram.
Minns inte BBRs regler exakt , men tror att de rekommenderar 8,76-10,76mm vid fallhöjd över 2m.
Men 6,76mm laminerat är bättre än inget
Minns inte BBRs regler exakt , men tror att de rekommenderar 8,76-10,76mm vid fallhöjd över 2m.
Men 6,76mm laminerat är bättre än inget
Teoretiskt sätt så är det klart att det går, om du inte har behovet av att få det godkänt av någon då.
Wire kan man sära på och på så vis skapa ett utrymme på mer än 100mm mellan.
Men priset du fått på 6,76 är bra , hur många kvm ska du ha totalt ?
Wire kan man sära på och på så vis skapa ett utrymme på mer än 100mm mellan.
Men priset du fått på 6,76 är bra , hur många kvm ska du ha totalt ?
Ca 6m2 för att ersätta befintliga fönster.fremax skrev:
Framgår inget om frakten men borde landa på 5000kr exkl frakt och andra skumma tillägg
Konsolerna kostar ca 100kr st så det blir väl ca 1200kr om man inte kan ställa glasen på regel med skyddslist.