Nej, detta är dubbelhärdat. Troligtvis 4mm härdat.

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
+Ta en bild på glaskanten så jag får se

Med vänlig hälsning, fremax
 
D09
fremax fremax skrev:
+Ta en bild på glaskanten så jag får se

Med vänlig hälsning, fremax
Du menar såhär?
 
  • Närbild på en svart fönsterprofil med synlig trädel och slitage mot en suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte bättre att sätta diagonalstag i själva altanen. Så att den blir mer som en skiva. Då kan inget rlra sig. Det måste vara lättare.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Exempelbilder på olika typer av glaskantsslipningar, inklusive fräsning och polering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Japp, icke laminerat. (Denna ser mystiskt dock även ohärdad ut då glaskanten ser för skarp ut, dvs ej avslipad som man annars alltid gör innan man härdar glas, men det kan vara min skärm... )

Härdade glas har alltid minst arrised edges, ett härdat glas har med andra ord inte vassa kanter som ett ohärdat kan ha.



Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
D Daniel 109 skrev:
Är det inte bättre att sätta diagonalstag i själva altanen. Så att den blir mer som en skiva. Då kan inget rlra sig. Det måste vara lättare.
Typ kryssa med hammarband under Bärlina eller reglarna som ligger på Bärlina?
 
D09
fremax fremax skrev:
[bild]

Japp, icke laminerat. (Denna ser mystiskt dock även ohärdad ut då glaskanten ser för skarp ut, dvs ej avslipad som man annars alltid gör innan man härdar glas, men det kan vara min skärm... )

Härdade glas har alltid minst arrised edges, ett härdat glas har med andra ord inte vassa kanter som ett ohärdat kan ha.



Med vänlig hälsning, fremax
Grymt! Tack :)

Då är det komplettering med lamineringsfilm som behövs :)
 
D09 D09 skrev:
Typ kryssa med hammarband under Bärlina eller reglarna som ligger på Bärlina?
Ja, eller en regel på diagonalen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Den lamineringsfilmen jag hittade verkade vara dyrare än nya laminerade fönster.

Kollade efter laminerade måttbeställda. Dvs samma som jag redan köpt.

Tror ni om dessa?

Tänker att de olaminerade kan vara där fallhöjden är ”ok”
 
  • Skärmdump av webbsida med priser och specifikationer för måttbeställt laminerat glas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D09
Skulle det vara ok att köra tunn vajer t ex var 10 cm på insida glas? :/

Glaset bakom förhindrar klättringen och vajern förhindrar att falla igenom.
 
Det funkar utmärkt , men glaset måste sitta ”runt om” i skena/list/ram.
Minns inte BBRs regler exakt , men tror att de rekommenderar 8,76-10,76mm vid fallhöjd över 2m.
Men 6,76mm laminerat är bättre än inget :)

Med vänlig hälsning, fremax
 
Nej inte insida, det måste bara icke beträdbart ! Eller tänkte du vertikalt?
Max 100mm mellan gliporna

Med vänlig hälsning, fremax
 
D09
fremax fremax skrev:
Nej inte insida, det måste bara icke beträdbart ! Eller tänkte du vertikalt?
Max 100mm mellan gliporna

Med vänlig hälsning, fremax
Njae. Inte vertikalt men utsidan kanske är lämpligare då. Är det tunna vajrar så kanske de inte ”stör” det transparanta.
 
Teoretiskt sätt så är det klart att det går, om du inte har behovet av att få det godkänt av någon då.
Wire kan man sära på och på så vis skapa ett utrymme på mer än 100mm mellan.
Men priset du fått på 6,76 är bra , hur många kvm ska du ha totalt ?

Med vänlig hälsning, fremax
 
D09
fremax fremax skrev:
Teoretiskt sätt så är det klart att det går, om du inte har behovet av att få det godkänt av någon då.
Wire kan man sära på och på så vis skapa ett utrymme på mer än 100mm mellan.
Men priset du fått på 6,76 är bra , hur många kvm ska du ha totalt ?

Med vänlig hälsning, fremax
Ca 6m2 för att ersätta befintliga fönster.

Framgår inget om frakten men borde landa på 5000kr exkl frakt och andra skumma tillägg ;)

Konsolerna kostar ca 100kr st så det blir väl ca 1200kr om man inte kan ställa glasen på regel med skyddslist.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.